نورنیوز-گروه فرهنگ و جامعه : مطالعه جدید دانشمندان نشان میدهد که افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) در جمعآوری و استفاده از محرکهای متنوع محیط خود برتری دارند و این محرکها را به منابع ارزشمندی برای سرمایهگذاریهای کارآفرینی تبدیل میکنند. این تحقیق از به رسمیت شناختن بیش فعالی به عنوان یک مزیت شناختی در کارآفرینی حمایت می کند.
افراد بیش فعال از طریق مکاشفه، می توانند به طور کارآمد اطلاعات را پردازش و سازماندهی کنند و گزینه های حیاتی برای موفقیت در کارآفرینی مانند هوشیاری، سازگاری و تمرکز بر هدف را افزایش دهند. این یافته دیدگاه های سنتی بیش فعالی را به عنوان یک کمبود به چالش می کشد و مزایای آن را در حوزه کارآفرینی و فراتر از آن برجسته می کند.
کارآفرینان مبتلا به بیش فعالی سطوح بالایی از هوشیاری، سازگاری و قصد کارآفرینی را نشان دادند که عوامل کلیدی برای موفقیت کسب و کار هستند.
مک اینتایر مالک سابق یک آژانس تبلیغاتی و خود مبتلا به بیش فعالی است. او گفت که «در مکالمات انفرادی و جلسات بزرگتر، بیش فعالی صدایی دائمی در مغز من ایجاد میکرد: پسر، اینجا سرد است. آیا آن عینک جدیدی است که او زده است؟ آیا مشتری ما رنگ قرمز آن بروشور را بیشتر از آبی دوست دارد؟ آیا بچهها در مهدکودک سرگرم میشوند؟»
مانند مک اینتایر، بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی به اطلاعات جدید توجه می کنند. آنها مستعد پردازش سریع شناختی و تصمیم گیری های سریع هستند، از محرکی به محرک دیگر می روند، به طور مداوم محیط خود را اسکن می کنند و به سرعت توجه خود را از داده های قدیمی به داده های جدید تغییر می دهند.
کارآفرینان هوشیار در تشخیص فرصتهای تجاری اطراف خود و تعامل با دیگران خوب عمل می کردند. این افراد می توانستند در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهند، مفروضات را به چالش بکشند و درک خود را در مورد یک مشکل یا کار دوباره بررسی کنند. کسانی که قصد کارآفرینی بالایی داشتند متعهد به ایجاد کسب و کار خود بودند و به طور فعال برای کشف فرصت های راه اندازی آن کسب و کار جستجو می کردند. مک اینتایر دریافت که بیش فعالی به هر یک از این نتایج مثبت کمک می کند.
فارس