نورنیوز - گروه اقتصاد : مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از پروژههای فرودگاهی کشور گفت: بلیت به عنوان رابطه میان مردم و بخش خدماتی فرودگاهی و هوایی است و زمانی که مردم از شما بلیت می خرند، باید پشتیبانی کامل از شرکت های هواپیمایی صورت گیرد .
وی با بیان اینکه مردم بهعنوان مشتریان اصلی صنعت به میزان خدمات توجه میکنند و فعالیتها و خدمات پشت صحنه را کمتر مورد توجه قرار میدهند، افزود: تصور مردم از صنعت هوایی، جزئی از صنعت است و میتواند بازدارنده و پیشبرنده باشد. ما در استفاده از حملونقل هوایی چند گیر داریم که یکی از آنها تحریمهاست. با این وجود اتفاقات خوبی طی سالهای اخیر روی داده است.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : یکی از مشکلات امروز حملونقل هوایی ناترازی عرضه و تقاضاست به همبن دلیل ما محکوم به توسعه ناوگان هستیم ، این وظیفه ما است که مشکل را رفع کنیم و به تقاضاها پاسخ دهیم. ما نمیتوانیم به مردم بگوییم تحریم هستیم و باید مشکلات را مدیریت کنیم. البته در حوزه توسعه ناوگان محدودیت اطلاع رسانی داریم تا واردات ضربه نخورد.
اصلیترین برنامههای وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است
بذرپاش با اشاره به ضرورت توسعه ناوگان هوایی اظهار کرد: از تمام شرکتهای هواپیمایی میخواهیم هر کدام که امکان دارند واردات هواپیما را انجام دهند. برای توسعه ناوگان هوایی از منابع وزارت راه و شهرسازی و تهاتر نفتی استفاده میکنیم؛ حتی اگر لازم باشد برای این کار مجوز هم می گیریم. یکی از اصلیترین برنامههای وزارت راه و شهرسازی توسعه ناوگان است و هر مجوزی که لازم باشد برای این کار صادر خواهد شد.
ایشان با بیان اینکه بلیت هواپیما بهانه رابطه صنعت با مردم است، گفت: مردم بلیت را از ایرلاین میخرند اما پشتیبان شرکت، فرودگاه است. من پشت شرکتها هستم اما اگر شرکتهای هواپیمایی سیاستهایی که گذاشته شده را رعایت نکنند، تا لغو مجوز مقابل آنها میایستم. با کسی تعارف نداریم، با لغو مجوز یک ایرلاین هیچ اتفاقی رخ نمیدهد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت هواپیمایی که خودش صاحب همه اختیارات نیست، مگر میتوان ایرلاین را بدون خدمات هواپیمایی و فرودگاهی و غیره تصور کرد؟ دولت سیاستی دارد، همانطور که در پروازهای خارجی اجازه آزادی عمل دادیم در پروازهای داخلی هم کمک میکنیم تا رضایتمندی مردم محقق شود. همین الان امکان صدور مجوز برای ۲۰ شرکت هواپیمایی داریم، اما اگر یک ایرلاین در کترینگ خدمات نامناسب دهد، کل خدمات صنعت هوایی زیر سوال میرود
به گفته او، شرکت های هواپیمایی سوخت را با لیتری ۶۰۰ تومان که حتی ارزان تر از سوخت یارانه ای است، تحویل می گیرند بنابراین باید شرکت های هواپیمایی به اصول و قراردادها پایند باشند.
ایسنا