شناسه خبر : 162360
تاریخ انتشار : 1402/11/06 10:12
زمان پرداخت عیدی کارگران اعلام شد؛ کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟

زمان پرداخت عیدی کارگران اعلام شد؛ کارگران امسال چقدر عیدی می‌گیرند؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اینکه حداقل عیدی کارگران 10میلیون و600 هزار تومان و حداکثر عیدی کارگران 15میلیون و 900 هزار تومان است گفت: کارفرمایانی که از نقدینگی برخوردارند عیدی را با حقوق بهمن ماه پرداخت می کنند.

نورنیوز ـ گروه اقتصاد: با وجود آنکه مصوبه مجلس، میزان عیدی کارگران مشخص و معادل دو ماه پایه حقوق به عنوان حداقل و سه ماه پایه حقوق به عنوان حداکثر میزان عیدی دریافتی پیش‌بینی شده است؛ اما میزان عیدی کارگران بسته به مدت قرارداد و کارکرد آنها متفاوت است.

کارگران به سنوات و تعداد روزهایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی هستند و عیدی و پاداش پایان سال را کسانی کامل می‌گیرند که یکسال در آخرین کارگاه یا محل کار مشغول کار بوده و ارتباطشان را با محل کار قطع نکرده و بیمه‌پردازی آنها به طور کامل صورت گرفته باشد.

همچنین مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به مأخذ شصت روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال، محاسبه‌ شود. 

زمان پرداخت عیدی کارگران چه زمانی است؟

فتح الله بیات، رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی درباره زمان عیدی و پاداش پایان سال کارگران گفت: مقرر است که با حقوق بهمن ماه، عیدی و پاداش پایان سال نیروهای کار خود را پرداخت شود.

با توجه به مصوبه امسال شورای عالی کار، حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال 1402، به ترتیب 106.165.680 ریال و 159.248.520 ریال است.

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی