شناسه خبر : 161885
تاریخ انتشار : 1402/10/30 18:41
ایران اقدام رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد؛ کنعانی: حق پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می‌دانیم

ایران اقدام رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد؛ کنعانی: حق پاسخ متقابل را برای خود محفوظ می‌دانیم

سخنگوی وزارت امور خارجه تجاوز نظامی امروز رژیم صهیونیستی به دمشق که به شهادت 4 مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد را به شدت محکوم کرد.

نورنیوز ـ گروه سیاست: تجاوز صبح امروز (شنبه) ۳۰ دی ماه رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه دمشق که به شهادت چهار مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شدت محکوم شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی، نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از صد روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی ثباتی و ناامنی در منطقه خواند.

ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: شایسته است دولت‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه،  تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.

کنعانی ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی را به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان یافته بین این رژیم تروریستی با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.

وی با بیان اینکه بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی برای روح بلند این شهیدان والامقام و قهرمانان مبارزه با تروریسم علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های آنان صبر و شکیبایی مسئلت کرد.


وزارت امور خارجه
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی