شناسه خبر : 161590
تاریخ انتشار : 1402/10/27 12:58
تکلیف دهک‌بندی‌های جدید  مشخص شد +فیلم

تکلیف دهک‌بندی‌های جدید مشخص شد +فیلم

امروز مرتضوی وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ملاک دهک بندی یارانه بگیران گفت: شاخص‌های متعددی دراین خصوص مطرح است که یکی از آنهاشاخص‌ها افراد بوده است.

نورنیوز-گروه اقتصاد: براساس نظام جدید یارانه ها ،افرادی که در دهک های ۴ به بالا بودند اکنون در دهک های یک تا سه قرار گرفتند.

اظهارات امروز صولت مرتضوی به نوعی تبیین ماجرای جنجالی چند روز پیش و حذف یارانه تعدادی از یارانه بگیرها ازفهرست دی ماه امسال است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها قطع یارانه ها را که در ابتدا اختلال در سامانه عنوان شده بود تایید کرد و گفت: قطع یارانه تعدادی از شهروندان بر اساس دهک‌ بندی صورت‌گرفته توسط وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام شده است.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود؛در دی‌ماه تعدادی از مردم از صف دریافت یارانه نقدی حذف شدند و پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از طریق سیستم بانکی براساس فهرست‌های جدید انجام شده است.

حالا وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی نیز با عاقلانه عنوان کردن این اقدام گفته است؛ تصمیمات جدید اتخاذ شده،حرکت و اتفاق خوبی است .

وی افزود: شاخص های متعددی در حذف و تغییر یارانه ها دخیل بودند که یکی از آن گردش حساب افراد بوده است.

مرتضوی همچنین درخصوص افزایش حقوق کارگران نیز بیان داشت:درشورای عالی کارکه براساس اصل سه جانبه گرایی تشکیل می شود، نمایندگان کارگران ، دولت و کارفرمایان حضور دارند و براسای شاخص های قانونی تصمیم می گیرند.

وی با اشاره به اینکه الان هر اظهار نظری مبنای حقوقی و قانونی نخواهد داشت خاطر نشان ساخت: در حال حاضرگمانه زنی ها و پیش داوری وجود دارد که مبنای حقوقی و قانونی ندارد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی