شناسه خبر : 161248
تاریخ انتشار : 1402/10/24 12:51
چرایی افزایش قیمت اینترنت ثابت

چرایی افزایش قیمت اینترنت ثابت

شرکت‌های ارائه کننده اینترنت ثابت و سیار نیز در مقام تبیین ضرورتهای این موضوع به افزایش سرسام آور هزینه ها، ثابت ماندن دستوری نرخ اینترنت طی سال‌های گذشته و الزامات نگهداری و توسعه شبکه اشاره می کنند و افزایش قیمت‌ها را اجتناب ناپذیر می دانند.

نورنیوز-گروه اقتصاد: با انتشار اطلاعیه یکی از شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت ثابت که طی آن نرخهای افزایشی جدید برای اینترنت ثابت اعلام شده است بار دیگر موضوع افزایش نرخ اینترنت ثابت و همراه به صفحه اول رسانه های کشور باز گذشت.

در اطلاعیه‌ منتشر شده از سوی این شرکت به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات برای افزایش نرخ اینترنت ثابت اشاره شده است.

اوایل ماه جاری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه حداکثر میزان افزایش قیمت اینترنت توسط اپراتورهای تلفن همراه ۳۴ درصد تعیین شده است، گفت: اپراتورها موظف هستند که سرعت اینترنت همراه را تا پایان سال ۳۰ درصد و تا سال آینده ۵۰ درصد افزایش دهند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اپراتورها اجازه حذف هیچ بسته اینترنتی از جمله بسته‌های اینترنت شبانه را ندارند، گفت: در صورت حذف باید بسته‌های موردنظر را بازگردانند.

او با اعلام اینکه هیچ بسته اینترنتی نباید افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد داشته باشد؛ افزود: شائبه افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد به دلیل بسته‌های جدیدی که اپراتورهای ارایه کرده بودند، ایجاد شد. اپراتورها موظف به حذف بسته‌های مذکور هستند.

زارع پورهمچنین تاکید کرد که، هرگونه تخلف و مشاهده افزایش قیمت بیش از ۳۴ درصد از طریق شماره ۱۹۵ به سازمان تنظیم مقررات رادیویی اطلاع‌رسانی شود.

اگرچه موضوع گرانی نرخ اینترنت ثابت و سیار بدلیل تاثیر مستقیم ان بر افزایش هزینه های کاربران که بخش زیادی از جامعه را تشکیل می دهند موج منفی قابل توجهی در کشور ایجاد کرد لیکن شرکت‌های ارائه کننده اینترنت ثابت و سیار نیز در مقام تبیین ضرورتهای این موضوع به افزایش سرسام آور هزینه ها، ثابت ماندن دستوری نرخ اینترنت طی سال‌های گذشته و الزامات نگهداری و توسعه شبکه اشاره می کنند و افزایش قیمت‌ها را اجتناب ناپذیر می دانند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی