نورنیوز-گروه فرهنگ وجامعه :ضعف رسانهای ما در میل به مهاجرت موثر است
علی عبدالعالی، استاد دانشگاه و مدیر شبکه آموزش صداوسیما به فرهیختگان گفته که رسانه یکی از دلایل افزایش مهاجرت ایرانیان است.
او استدلال کرده: فرض کنید در اتاقی هستید و از بیرون آن صداهایی میآید. درحالیکه در اتاق شما یک کتابخانه قشنگ، گلدان زیبا و یادگاری از عزیزانتان را هم دارید اما این صدا اینها را یادآوری نمیکند.
پول هیلاری کیلنتون به فعالان ایرانی فضای مجازی
حسین شریعتمداری در کیهان در تحلیل تاکید رهبر انقلاب برای حضور مردم در انتخابات نوشته است: ریچارد رورتی که از او با عنوان پدر انقلابهای رنگی (بخوانید کودتاهای مخملی) یاد میکنند، قبل از فتنه ۸۸ به ایران سفر کرده و با کسانی که قرار بود در آن فتنه آمریکایی - اسرائیلی نقش ایفا کنند ملاقات داشته است.او توصیه میکند که مخالفان بعد از ریزش به فضای مجازی کوچ کنند، چرا که در فضای مجازی افراد قابل شمارش نیستند.
در فتنه ۸۸ بعد از آگاهی بسیاری از فریبخوردگان و جدا شدنشان از فتنهگران، خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا اعلام کرد که آمریکا
۴۰۰ میلیون دلار برای انتقال هواداران جنبش سبز! (فتنهگران) از کف خیابان به فضای مجازی اختصاص داده است!
وزیر اقتصاد توجیه کرد یا محکوم؟
جمهوری اسلامی سخنان وزیر اقتصاد را نقل کرده که گفته است: شرکت چای دبش بابت ارزی که برای واردات چای دریافت کرده بود، پولش را پرداخته و اموال مردم به جایی نرفته است. پولی از کشور خارج نکرده، ساختمانها و ماشینآلات مربوط به آن نیز در اختیار قوه قضاییه است.
این روزنامه پرسیده: در این سخن معلوم نیست فساد در واردات چای دبش توجیه و یا محکوم شده است!
کت به تن چه کسی میرود؟
خراسان در تحلیل از وضعیت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس نوشته است: اصولگرایان شاید با این پیشفرض که رقبایشان توان رقابت با آن ها را ندارند، با تشکلهای مختلفی رقابتهای انتخاباتی را در پیش گرفتهاند.
شورای ائتلاف، شورای وحدت، مبنا، شریان، جبهه پایداری و جماران بخشی از این تشکلها هستند. اگرچه این تشکلها بر اهمیت وحدت در جریان اصولگرا تاکید دارند اما فعلا در حال فعالیت درونی خود بوده و به نظر میرسد اگر از سوی رقیبان احساس خطر نکنند، بدشان نمیآید بین خودشان وزنکِشی کنند تا مشخص شود این بار کت به تن چه کسی میرود.
تجارت در جاده یکطرفه
دنیای اقتصاد در گزارشی نوشت: آمارها نشان میدهد که تجارت ایران با ۳۱ کشور هدف تجاری عمدتا با مشکل عدم توازن مواجه است. بهطوریکه ارزش صادرات ایران به نیمی از کشورهای هدف، «۵ برابر یا بیشتر» از ارزش واردات از این کشورهاست. بنابراین خطر اینکه ایران بازار خود را در کشورهای هدف از دست دهد بسیار محتمل خواهد بود. حال آنکه شرایط تحریمی ایجاب میکند که توازن تراز تجاری با کشورهای هدف حفظ و منافع مشترک میان ایران و این کشورها ایجاد شود.
نورنیوز