شناسه خبر : 160543
تاریخ انتشار : 1402/10/16 09:22
رئیس‌جمهور وارد زنجان شد

با یک روز تاخیر؛

رئیس‌جمهور وارد زنجان شد

لحظاتی قبل رئیس‌جمهور، در فرودگاه زنجان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

نورنیوز ـ گروه سیاسی: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و هیئت همراه لحظاتی پیش وارد فرودگاه زنجان شده و مورد استقبال آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان، محسن افشارچی، استاندار زنجان و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.

قرار است در این سفر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین در این سفربیش از ۵۸۰۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی و مسکن حمایتی در این سفر به مردم استان زنجان تحویل داده خواهد شد.

علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی و اقتصادی ،رئیس جمهور در این سفر با مردم شهر زنجان دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت. در این سفر هشت واحد بزرگ صنعتی که از گذشته مشکل داشتند به همراه پروژه‌های بزرگ آب و فاضلاب وزارت نیرو از جمله آبگیری سد بلوبین در شهرستان ایجرود انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

کاهش جدی بیکاری در استان زنجان

رئیس‌جمهور در بدو ورود به زنجان گفت: حضور در بین مردم زنجان و همچنین شرکت در اجلاسیه نماز جزو برنامه کاری بنده در سفر به این استان خواهد بود.

وی به مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان زنجان اشاره کرد و افزود: مصوباتی در این سفر وجود داشت که با تلاش مسئولان شاهد پیشرفت کاری این بخش‌ها هستیم؛ در بخش مسکن در استان اقدامات خوبی انجام شده است؛ در رابطه با اشتغال نیز که یکی از دغدغه‌ها به‌شمار می‌آید، درصد بیکاری در استان کاهش داشته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل از سوی مسئولان امر پیگیری شده است و به نتایجی نیز دست یافته‌ایم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان با کار جهادی امور را دنبال کنند و امروز نیز در استان زنجان، قطعا مواردی مطرح و بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال که یکی از نگرانی‌های جدی مردم استان است، تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد درصد بیکاری در استان زنجان کاهش جدی داشته و ایجاد اشتغال و راه‌اندازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل از موضوعاتی است که در استان دنبال شده است.

حجت‌الاسلام رییسی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام شده از طریق نماینده مقام معظم رهبری در استان، نمایندگان استان، علما، بازاریان و فرهیختگان به نتایجی رسیدیم و انجام اکثر مصوبات و نیازهای استان موارد را مطرح می‌کنیم تا به نتیجه قطعی برسیم و مسؤولان استانی نیز با کار جهادی امور را دنبال کنند که مردم عزیز استان رضایت بیش از پیش داشته باشند.

گفتنی است قرار بود آیت‌الله رئیسی براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در سفر دو روزه به‌همراه وزرا در زنجان حضور داشته باشند اما با توجه به حمله تروریستی در استان کرمان ،  رئیس‌جمهور در این استان برای ابراز همدردی با بازماندگان و حضور در مراسم خاکسپاری شهدای این حادثه ددمنشانه  سفر خود را با یک روز تاخیر انجام داد .


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی