شناسه خبر : 157182
تاریخ انتشار : 1402/09/25 19:41
شلیک صهیونیست‌ها به اسرای اسرائیلی اشتباهی نبود + فیلم

تظاهرات خانواده اسرای اسرائیلی در اعتراض به شلیک این رژیم به اسرایِ خودی؛

شلیک صهیونیست‌ها به اسرای اسرائیلی اشتباهی نبود + فیلم

روایت ارتش رژیم صهیونیستی در مورد چگونگی کشته شدن سه نفر از اسرای اسرائیلی در غزه که روز جمعه رخ داد، خشم و اعتراض خانواده بازداشتی‌ها و سایر ساکنان اراضی اشغالی را به دنبال داشته است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بنا به گزارش‌ها، یک مقام ارتش اشغالگران گفت که یکی از سربازانش بازداشتی‌ها را دیده که از ساختمان بیرون آمدند و چوبی با پارچه‌ای سفید روی آن در دست داشتند. سرباز احساس خطر کرده و تیراندازی کرده است؛ به این ترتیب دو نفر بلافاصله کشته، یک نفر مجروح و به داخل ساختمان فرار کرده و بعد جان خود را از دست داده است.

بعد از آنکه ارتش رژیم اسرائیل اعتراف کرد که سه اسیر خود در غزه را به اشتباه کشته است، خانواده اسرای اسرائیلی مقابل ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تجمع کرده و خواستار توافقی تازه برای آزادی اسرا هستند.
 

پیام گردان‌های القسام به صهیونیست‌ها 

همزمان با این اعتراف، گردان‌های القسام ویدیوی جدیدی را خطاب به صهیونیست‌ها با عنوان عبری «زمان از دست می‌رود» منتشر کرد.

القسام با اشاره به کشته شدن سه نفر از اسرای اسرائیلی، گفت: دشمن ترجیح می‌دهد به جای آزادسازی، اسرای خود را بکُشد. اسرائیل رفتار مجرمانه‌ای در خصوص اسرای خود در غزه دارد و ناامیدانه دنبال خلاصی از پرونده اسرایش است.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس نیز تأکید کرد که رژیم صهیونیستی جان اسرای خود را به بازی گرفته است و هیچ اهمیتی به احساسات خانواده‌های آنان قائل نیستند.

 
 

چند اسیر باقی مانده است؟

بر اساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی «برآوردها نشان می‌دهند که ۱۳۲ اسیر اسرائیلی همچنان در غزه زندانی هستند که از این تعداد گمان می‌رود ۱۱۲ نفر زنده باشند و ۲۰ نفرشان کشته شده باشند.  از میان آنها ۱۲۱ نفر اسرائیلی و ۱۱ نفر اتباع خارجی شامل ۸ تایلندی، یک نپالی، یک نفر تانزانیایی و یک شهروند دو تابعیتیه مکزیکی-فرانسوی هستند. » ۱۱۰

 اسیر در جریان توافق تبادل اسرا از سوی حماس آزاد شدند که ۸۶ نفر از آنها اسرائیلی و ۲۴ نفر نیز خارجی بودند.
 

رسانه‌های غربی چه می‌گویند؟

رویترز: با توجه به گزارش‌های اولیه مقامات اسرائیلی درباره به قتل رسیدن سه نفر از اسرای اسرائیلی نزد حماس توسط نیروهای ارتش این رژیم، هر سه زندانی پارچه‌ای سفید به نشان تسلیم بودن و تهدیدآمیز نبودن به همراه داشتند اما سربازان اسرائیلی این افراد را تروریست اعلام کرده و فورا آنها را تیرباران کردند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد نظامی اسرائیل: تحقیقات گسترده‌ای آغاز شده و شیوه مرگ این سه نفر و تیراندازی سربازان علیه آنان، برخلاف قوانین جنگی اسرائیل است. مرگ این 3 نفر توسط نیروهای خودی، به افزایش فشارهای داخلی علیه مقامات اسرائیل برای آزادی همه اسرا انجامیده است.

تصاویر جدید گردان‌های القسام از حمله به محل تجمع نظامیان صهیونیست در منطقه جحر الدیک و هلاکت ۱۰ نظامی حاضر در آنجا


 

 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی