شناسه خبر : 156469
تاریخ انتشار : 1402/09/13 21:48
متهمانی که مدعی آب و هوا شده‌اند!

نورنیوز بررسی کرد؛

متهمانی که مدعی آب و هوا شده‌اند!

از جمله حاضران مدعی در نشست آب و هوایی امارات کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بنابر گزارش‌های نهادهای جهانی، بیشترین آلاینده را با عنون کشورهای صنعتی ایجاد کرده و امروز نیز مسئولیت تغییرات اقلیمی را نمی‌پذیرند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: بیست و هشتمین نشست سالانه آب و هوایی سازمان ملل متحد از پنجشنبه ۹ آذر در امارات متحده عربی آغاز شده و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت. بیش از ۷۰ هزار مهمان از ۱۹۸ کشور جهان از جمله رهبران ۱۸۰ کشور در این اجلاس حضور دارند.

این نشست با هدف بررسی وضعیت اقلیمی جهان برگزار می‌شود، حال آنکه حضور و ادعاهای به ظاهر انسان‌دوستانه و محیط ‌زیستی برخی از شرکت‌کنندگان جای تامل بسیار دارد.

از جمله حاضران مدعی در این نشست کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بنابر گزارش‌های نهادهای جهانی، بیشترین آلاینده را با عنون کشورهای صنعتی ایجاد کرده و امروز نیز مسئولیت تغییرات اقلیمی را نمی‌پذیرند.

از آن‌سو؛ جنگ افروزی‌های آمریکا در نقاط مختلف جهان که میلیون‌ها آواره برجای گذاشته، به دلیل استفاده از تسلیحات بیولوژیک و غیرمتعارف و همچنین کوچ سرزمینی میلیون‌ها نفر، در بروز این تغییرات موثر بوده است. نمونه بارز این موضوع را در آزمایشگاه‌های بیلولوژیک آمریکا در اوکراین می‌توان مشاهده کرد.

ادعاهای طرح شده از سوی چارلز سوم پادشاه انگلیس در این نشست نیز قابل توجه است. پادشاه بریتانیا به شرکت‌کنندگان گفته؛ تغییرات اقلیمی دیگر خطر دوردستی نیست و ترمیم سریع و احیای منحصربفرد طبیعت برای توان بقای بشر «حیاتی» است.

این در حالی است که یکی از محورهای سرکوب‌گری پلیس در انگلیس مقابله با گروه‌های حافظ محیط زیست به بهانه‌های امنیتی است،

نگاهی به کارنامه جهانی انگلیس نیز نشان می‌دهد که سیاست‌های استعماری این کشور زمینه‌ساز فاجعه زیست محیطی در جهان شده است که استفاده از اورانیوم ضعیف شده در عراق و اوکراین نمودی کوچک از این رفتارهاست.

انگلیس جزو کشورهایی است که بیشترین استفاده از سلاح‌های ساخته شده از اورانیوم ضعیف شده را دارد و حتی در اوج جنگ اوکراین لیز تراس وزیر خارجه وقت این کشور عنوان کرد که انگلیس برای اهداف خویش آماده استفاده از سلاح هسته‌ای است!

کشورهای غربی در حالی سیاست تحریم را علیه سایر کشورها اجرا می‌کنند که این مسئله موجب شده عملا منابع مالی این کشورها جهت توسعه انرژی‌های پاک و مقابله با آلاینده‌ها با چالش مواجه شود و از سوی دیگر ظرفیت‌های علمی و فنی انها نیز در این مسیر فعال نگردد.

به عنوان مثال دانش هسته‌ای به عنوان یک رویکرد نوین در مقابله با انرژی‌های فسیلی مطرح است حال آنکه رویکردهای انحصار گرایانه غرب مانع از آن شده تا بسیاری از کشورها بتوانند از این دانش‌ها جهت مقابله با آلاینده‌ها بهره گیرند.

از جمله نکات ابهام برانگیز دیگر در نشست امارات حضور اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی است که در طول حیات جعلی خویش جز اشغال‌گری و ویران‌سازی اقلیم طبیعی فلسطین کارکردی نداشته است.

این رژیم همچنین دارای فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی بوده و مقامات آن بارها تهدید به استفاده از این تسلیحات علیه فلسطینی‌ها و سایر کشورها کرده‌اند.

مسئله رفتارهای مخرب غرب از جنگ افروزی‌ها تا انحصارطلبی‌های علمی علیه اقلیم سایر کشورها، مسئله تحریم‌ها که بیشترین آسیب را به کشورها در مقابله با چالش‌های اقلیمی و آب و هوایی وارد ساخته و ماهیت رژیم صهیونیستی، از جمله مواردی است که اگر بررسی و تعیین تکلیف نشوند نشست‌هایی چون نشست امارات نتیجه‌ای جز گرفتن عکس‌های یادگاری نخواهد داشت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی