شناسه خبر : 156376
تاریخ انتشار : 1402/09/12 14:56
فردا، سومین روز تعطیلی مدارس تهران؛ پای آلودگی هوا بر گردن شهرهای ایران

بررسی وضعیت آلودگی هوای کشور؛ این خبر به روز می‌شود ..

فردا، سومین روز تعطیلی مدارس تهران؛ پای آلودگی هوا بر گردن شهرهای ایران

در حالی که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از غیرحضوری شدن همه مقاطع تحصیلی استان به‌ غیر از فیروزکوه با توجه به افزایش آلودگی هوا خبر داده است؛ خبرها حاکی از ادامه روند آلودگی پایتخت تا پایان هفته است.

فرهنگ و جامعه: غراوی معاون استاندار تهران اعلام کرد که با توجه به تشدید آلودگی هوای پایتخت و بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران، کلاس‌های آموزشی همه مقاطع تحصیلی در استان تهران به غیر از فیروزکوه در روز دوشنبه ۱۳ آذر غیرحضوری و به صورت مجازی در شاد دایر است.
 

طرح ۲ فوریتی ممنوعیت فروش مجوز طرح ترافیک در روزهای ناسالم تصویب شد

طرح ۲ فوریتی، ممنوعیت فروش مجوز طرح ترافیک (ورود به محدوده اجرای طرح) در روزهای ناسالم در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران بررسی و با ۱۷ رأی موافق به تصویب رسید.
 

چمران: تاثیر طرح زوج و فرد و تعطیلی مدارس در کاهش آلودگی هوا موقتی است

رییس شورای اسلامی شهر تهران معتقد است اجرای طرح‌های همچون تردد زوج و فرد خودروها و تعطیلی مدارس، شاید تاثیر موقتی روی کاهش آلودگی هوا داشته باشد اما در طولانی مدت اثرگذار نخواهد بود.
 

برخی کارکنان ادارات دولتی می‌توانند فردا دورکاری کنند

معاون استاندار تهران اعلام کرد: به دلیل آلودگی هوا کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
 

مازوت در تهران سوخته نمی‌شود/ خودروها و ناوگان فرسوده شهری عامل آلایندگی

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه های نفت و نیرو بارها اعلام کرده اند که در تهران مازوت سوزی نداریم که عامل آلودگی هوای پایتخت باشد اما هربار با شدت گرفتن آلاینده‌ها و تعطیلی مدارس، این ادعا که نیروگاههای تهران مازوت می سوزانند، تکرار می‌شود.
 

تداوم جو پایدار برای غالب مناطق کشور/ افزایش آلودگی هوا در ۹ کلان‌شهر

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: از امروز (یکشنبه) تا روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت و از روز پنجشنبه، آلودگی هوا کاسته خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، همچنان از امروز (یکشنبه ۱۲ آذر) تا روز سه‌شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی شده است که در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به‌ویژه در کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهیم داشت.
 

هوای سمنان برای گروهای حساس ناسالم شد/ تداوم آلایندگی‌ها تا چهارشنبه

اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از قرارگرفتن هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد و بر پرهیز از فعالیت افراد در هوای آزاد به دلیل آلودگی‌ها تاکید کرد. بنا به اعلام هواشناسی استان نیز غلظت غبار و آلایندگی تا چهارشنبه ادامه دارد.
 

هوای کلانشهر مشهد آلوده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت:شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد در دوازدهمین روز آذر ۱۴۰۲ در شرایط ناسالم و آلوده برای شهروندان قرار دارد.
 

هوای چهار شهر خوزستان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هشت صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا وضعیت هوا در ایستگاه‌های شهر اهواز شامل استانداری، حفاری، نیوساید، پادادشهر، پست برق شماره سه اهواز به ترتیب با شاخص‌های ۱۶۰، ۱۶۲، ۱۵۶، ۱۵۹، ۱۵۶، آبادان ۱۵۲، سوسنگرد ۱۵۹ و ماهشهر ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم یا قرمز قرار دارند.
 

پایداری آلودگی هوا در کلانشهر کرج

پدیده وارونگی دمایی و افزایش آلاینده ها و ذرات معلق روز یکشنبه کیفیت هوای شهرستان کرج را در وضعیت قرمز و اضطرار قرار داد.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در مناطق سه (کیانمهر) و پنج (گلشهر) هوایی ناسالم را برای تمام گروه ها گزارش کرده به طوریکه شاخص آلودگی هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در این مناطق به ترتیب ۱۵۶ و ۱۵۷ است و بیانگر وضعیت اضطرار در این مناطق است.


سایه تداوم آلودگی بر سر اصفهان

شاخص کیفی هوای اصفهان هم اکنون عدد ۱۶۸ (AQI) را نشان می‌دهد؛ شرایط آلودگی برای عموم، حالا برای چهارمین روزِ متوالی کیفیت هوای اصفهان را به رنگ قرمز درآورده است، شرایطی که گفته می‌شود به دلیل پایداری جوی ممکن است فردا را هم برای عموم ناسالم کند.


هوای تبریز و سهند در وضعیت ناسالم است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه در زمان حاضر هوای تبریز و سهند برای گروه های حساس ناسالم است، گفت: شاخص ذرات آلاینده با اندازه ۲.۵ میکرون در مرکز استان ۱۱۴ و در ایستگاه سهند ۱۴۳ است.
 

مردم اهدای خون را در روزهای آلودگی هوا به تعویق نیاندازند

مدیرکل انتقال خون استان تهران با تاکید بر اینکه آلودگی هوا نباید اهدای خون را به تعویق بیاندازد، از مردم خواست برای تامین فرآورده‌های خونی بیماران نیازمند به خصوص مبتلایان به سرطان و افراد نیازمند به پیوند مغز استخوان مشارکت کنند.
 

پیرهادی: آلودگی هوا در تهران جان ۶۳۹۸ نفر را گرفت

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اعلام کرد که طی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰، ۶۳۹۸ نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست دادند.
 

 آلودگی هوا مرگ سالانه ۵ میلیون نفر در جهان را رقم می‌زند

نتایج نگران‌کننده تحقیق کنونی، آمار شگفت‌انگیزی را در مورد تأثیر آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی نشان می‌دهد به‌طوری‌که تخمین می‌زند، سالانه ۵.۱ میلیون مرگ اضافی در سراسر جهان به دلیل این موضوع رخ می‌دهد.

این رقم ۶۱ درصد از کل ۸.۳ میلیون مرگ ناشی از آلودگی هوای محیط از همه منابع را در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. این مطالعه بر مزایای سلامتی قابل‌توجهی که می‌توان با جایگزینی سوخت‌های فسیلی با منابع انرژی پاک و تجدیدپذیر به دست آورد، تأکید کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی