شناسه خبر : 155728
تاریخ انتشار : 1402/08/30 18:14
رئیسی: غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است؛ پیشنهادات رئیسی برای توقف جنایت و کمک به مردم غزه

در نشست فوق‌العاده اعضای بریکس؛

رئیسی: غزه نماد سقوط اخلاقی غرب است؛ پیشنهادات رئیسی برای توقف جنایت و کمک به مردم غزه

رئیس جمهور در کنفرانس اضطراری ویدئویی سران کشورهای عضو بریکس درباره غزه: امروز کشورهای عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند که اثبات کنند ارزش‌های انسانی را نمی‌توان قربانی منافع سیاسی کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: در پی تشدید تنش‌ها در غرب آسیا، عصر امروز نشست فوق‌العاده اعضای بریکس با محوریت «توقف ماشین جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در نوار غزه» روز سه‌شنبه ۳۰ آبان برگزار شد و سران بریکس و اعضای بریکس پلاس در این نشست مواضع خود را پیرامون حمایت از مردم مظلوم غزه بیان کردند.

رئیس جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه حمایت همه جانبه آمریکا و غرب از نسل‌کشی و کودک‌کشی در غزه از همه چیز بدتر است، عنوان کرد: تاکنون حدود ۵۵۰۰ کودک مظلوم به خاک و خون کشیده شدند و ۴۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است.

او تأکید کرد: آمریکا، انگلیس آلمان و فرانسه روزانه به اسرائیل انواع تسلیحات و بمب‌ها را ارسال و با آتش‌بس مخالفت می‌کنند. آمریکا تمام مسیرهای کمک به غزه را بسته و شورای امینت سازمان ملل را فلج گرده است.

آیت‌الله رئیسی گفت: امروز غرب رسوا شده است و دروغین بودن شعارهای غرب آشکار شده است. امروز روز نقش آفرینی بریکس است.

رئیس جمهور در کنفرانس ویدئویی سران کشورهای عضو بریکس اظهار کرد: آمریکا تمام سازمان‌های بین‌المللی را بی‌خاصیت و بی‌هویت کرده است. ایران ازاعضای بریکس و دولت‌ها می‌خواهد برای حفظ امنیت و برپایی عدالت و مبارزه با تبعیض نژادی در جهان بپا خیزند و از تمام توان سیاسی و اقتصادی خود برای فشار بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: آمریکا تمام سوخت این جنایت‌ها را تأمین می‌کند. آمریکا دیگر اعتباری بین مردم جهان ندارد.

پیشنهادات رئیسی برای توقف جنایت و کمک به مردم غزه

رئیس جمهور در کنفرانس اضطراری ویدئویی سران کشورهای عضو بریکس درباره غزه تأکید کرد: امروز کشور های عضو بریکس مسئولیت تاریخی دارند که اثبات کنند ارزش های انسانی را نمی توان قربانی منافع سیاسی کرد.

او عنوان کرد: برای توقف جنایت و کمک به مردم عزه پیشنهاداتی را ارائه می‌کنم:

۱. با توجه به ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل در اجرای مأموریت خود برای ایجاد صلح و امینت و کارشکنی برای صدور  قطنامه الزام آور جهت آتش‌بس، لازم‌ است کشور های عضو بریکس در چهارچوب مکانیزم اتحاد برای صلح‌، بانی قطعنامه الزام‌آور در مجمع عمومی سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی و باهدف توقف جنایت علیه مردم غزه شوند.

۲. حملات مستمر رژیم صهیونیستی  به بیمارستان و مراکز درمانی و اماکن‌مذهبی و کشتار زنان و کودکان پزشکان و پرستاران و خبرنگاران همگی اقدام تروریستی است و لازم است این رژیم جعلی به عنوان رژیم تروریستی و ارتش آن به عنوان یک سازمان تروریستی شناسایی شود.

۳. ایران از اقدام برخی کشورها در اجرای جنایت اسرائیل غاصب در غزه به دیوان کیفری بین‌المللی حمایت می‌کند و اعتقاد دارد که علاوه بر اسرائیل، آمریکا نیز باید در دادگاه بین‌المللی به جرم‌ جنایت علیه بشریت و کودک‌کشی محاکمه شود.

۴. لزوم اقدام جمعی اعضای بریکس برای شکستن‌ محاصره غزه و ایحاد مسیر دائمی و امن برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه است.

۵. با توجه به جنایات بی‌سابقه و بمباران چندین هزار تن تسلیحات و استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند فسفر سفید لازم است اعضای بریکس با ایجاد یک مأموریت ویژه بین‌المللی این جنایت را سریعاً بررسی و گزارش آن را به صورت عمومی‌منتشر کنند تا زمینه کیفر عامران و مباشران این رژیم فراهم شود.

۶. با توجه به جنایت‌های مستمر و ماهیت نژادپرستانه رژیم جعلی اسرائیل انتظار ملت‌های آزاده از تمام دولت‌ها ویژه اعضای بریکس آن است که قطع کامل روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را رژیم صهیونیستی سریعاً در دستور کار قرار دهند، تداوم تعاملات با این رژیم در حوزه نظامی و اقتصادی به معنی کمک به تداوم جنایت و کشتار زنان و کودکان است که مورد مزمت و سرزنش همه ملت هاست.

۷. شناسایی حق ملت فلسطین در دفاع از خود و مجاهدت آنها برای آزادسازی مناطق اشغالی مورد حمایت دولت و ملت های آزاده است. حمایت قاطعانه بریکس از این‌حق نشان می‌دهد که ما به وطیفه اخلاقی و انسانی خود عمل کردیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ایران براین بار است که راه‌حل نهایی که منجر به صلح و ثبات پایدار در غرب آسیا و جهان خواهد شد تشکیل دولت واحد فلسطینی پی از برگزاری یک همه پرسی مبتنی بر اصل دموکراتیک هر فلسطینی یک رأی است. حمایت قاطعانه بریکس از فلسطین نشان می‌دهد ما به حق انسان دوستانه خود عمل کرده‌ایم..

 


ایرنا
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی