شناسه خبر : 154741
تاریخ انتشار : 1402/08/16 09:39
چرا کنوانسیون‌ها و قطعنامه بین‌المللی از مراکز درمانی غزه محافظت نمی‌کنند؟

چرا کنوانسیون‌ها و قطعنامه بین‌المللی از مراکز درمانی غزه محافظت نمی‌کنند؟

وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرد که 15 کنوانسیون و قطعنامه بین‌المللی نتوانسته است از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه در مقابل حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی حفاظت کند؛ به راستی چرا؟

نورنیوز - گروه بین‌الملل: وزارت بهداشت فلسطین روز دوشنبه اعلام کرده است که جنگنده‌های اسرائیلی تنها بیمارستان روانپزشکی و چشم پزشکی نوار غزه را بمباران کردند. یک منبع پزشکی اعلام کرد که هشت آواره در بمباران بیمارستان کودکان النصر و الرنتیسی در شهر غزه به شهادت رسیدند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که ۱۵ کنوانسیون و قطعنامه بین‌المللی نتوانسته است از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه در مقابل حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی حفاظت کند.

به راستی چرا ۱۵ کنوانسیون و قطعنامه بین‌المللی نتوانسته تا از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه در مقابل حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی حفاظت کند؟


پاسخ روشن است؛ چون اجرای قوانین و معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی تابع اراده قدرت‌های بزرگ است. هر جا اجرای این قوانین همسو با منافع‌شان باشد، دنیا را تحت فشار قرار می‌دهند که به آن‌ها پایبند باشند، اما هر جا منافع آن‌ها را تأمین نکند، نامی هم از این قوانین نمی‌برند. 

اوضاع غزه را بنگرید. تا به حال بیش از ۴ هزار کودک، ۳ هزار زن به خاک و خون کشیده شده و ده‌ها مرکز درمانی و بیمارستان بمباران شده‌اند و نزدیک به ۹۰ کارمند سازمان ملل کشته شده‌اند، آب و غذا و دارو به روی بیش از ۲ میلیون نفر قطع شده است، اما آیا در این یک ماه که این همه اتفاقات و جنایات جنگی افتاده است، از مقامی آمریکایی یا اروپایی شنیده‌اید که کوچک‌ترین اشاره‌ای به این قوانین بین‌المللی کند؟ 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی