شناسه خبر : 153795
تاریخ انتشار : 1402/08/02 17:21
مردم عربستان سعودی مخالف عادی‌سازی هستند

مردم عربستان سعودی مخالف عادی‌سازی هستند

بن‌سلمان معتقد است که اعلام عادی‌سازی با اسرائیل در حال حاضر از نظر سیاسی بی‌فایده است، به خصوص که روابط تجاری، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور بدون سر و صدای عادی‌سازی رشد قابل توجهی داشته است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «سعید العنزی» در توئیتی با استناد به موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن نوشت، ۸۰ درصد مردم عربستان عادی‌سازی با اسرائیل را رد می‌کنند. بن‌سلمان هر چقدر هم که میلیون‌­ها خرج کند و مگس­‌های [الکترونیکی بسیاری] داشته باشد، موفق نخواهد شد مردم سرزمین حرمین شریفین را متقاعد به عادی‌سازی کند.

اکانت مفتاح نیز در توئیتی نوشت: موسسه مطالعات هوور در دانشگاه استنفورد اعلام کرده ۷۰ درصد از مردم عربستان مخالف عادی‌سازی با اسرائیل هستند که ۲۰ درصد از آنها به شدت با این توافق مخالف هستند و ۲ درصد نیز ممکن است مایل به بسیج سیاسی برعلیه توافق باشند و شاید حتی در برابر آن مقاومت کنند.

در همین راستا، سایت ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که اعلام عادی‌سازی با اسرائیل در حال حاضر از نظر سیاسی بی‌فایده است، به خصوص که روابط تجاری، امنیتی و دیپلماتیک بین دو کشور بدون سر و صدای عادی‌سازی رشد قابل توجهی داشته است. ریسپانسیبل استیت­کرفت نوشت، بن‌سلمان معتقد است که خطرات اعلام عادی‌سازی نه تنها شامل خشم مردم پادشاهی و جهان اسلام است، بلکه ممکن است با تهران با مشکلاتی روبرو شود، که ممکن است چنین اقدامی را تسلیم شدن ریاض در برابر فشارهای آمریکا و پیوستن مجدد به اردوگاه ضد ایران تلقی کند.


پایگاه جامعه و فرهنگ ملل
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی