شناسه خبر : 150873
تاریخ انتشار : 1402/06/18 08:02
نقص جدید دستگاه‌های اپل باعث آلودگی به بدافزار پگاسوس می‌شود

نقص جدید دستگاه‌های اپل باعث آلودگی به بدافزار پگاسوس می‌شود

محققان گروه «سیتیزن لب» نرم‌افزاری جاسوسی را یافته‌اند که با شرکت اسرائیلی NSO مرتبط بوده که از نقص جدید کشف‌شده در دستگاه‌های اپل برای مقاصد جاسوسی سوءاستفاده می‌کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: محققان گروه دیده‌بان دیجیتال Citizen Lab (سیتیزن لب) در روز پنجشنبه گزارش دادند که نرم‌افزاری جاسوسی را یافته‌اند که با شرکت اسرائیلی NSO مرتبط بوده و از نقص جدید کشف‌شده در دستگاه‌های اپِل سوءاستفاده می‌کند.

آنها در بیانیه‌ای اعلام کردند که در حین بازرسی دستگاه اپل کارمند یک گروه جامعه مدنی مستقر در واشنگتن متوجه شدند که این از نقص برای آلوده‌کردن این دستگاه به نرم‌افزار جاسوسی Pegasus NSO (پگاسوس) استفاده شده است.

«جان اسکات ریلتون» محقق ارشد در سیتیزن لب که در دانشکده امور جهانی و سیاست عمومی دانشگاه تورنتو مستقر است، گفت: این نشان می‌دهد که جامعه مدنی بار دیگر اولین قربانی این حمله‌های پیچیده قرار گرفته است.

سیتیزن لب جزئیات بیشتری در مورد فرد یا سازمان آسیب دیده ارائه نکرد. دیده‌بان دیجیتال گفت که این نقص باعث می‌شود که آیفون‌های نسخه iOS ۱۶.۶ بدون هیچ‌گونه تعاملی از جانب قربانی، به خطر بیفتند. اپل پس از بررسی نقص‌های گزارش‌شده توسط سیتیزن لب، به‌روزرسانی‌های جدیدی را در دستگاه‌های خود منتشر کرد. سیتیزن لب از کاربران خواسته که دستگاه‌های خود را به روز کنند.

شرکت اسرائیلی NSO از سال ۲۰۲۱ به دلیل فعالیت‌هایی از جمله جاسوسی از مقامات دولتی و روزنامه‌نگاران در لیست سیاه دولت ایالات متحده قرار گرفته است.


رویترز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی