شناسه خبر : 145920
تاریخ انتشار : 1402/05/04 12:05
رئیس سازمان انرژی اتمی از تدوین نقشه راه بومی‌سازی نیروگاه‌های اتمی خبر داد

رئیس سازمان انرژی اتمی از تدوین نقشه راه بومی‌سازی نیروگاه‌های اتمی خبر داد

محمد اسلامی در حاشیه جلسه دولت گفت: نقشه راه بومی سازی نیروگاه‌های اتمی یکی از اقدامات مهمی است که در راستای سند جامع 20 ساله سال گذشته انجام شد و به حمدالله امروز یک نقشه راه کاملا کاربردی و اجرایی را در دست داریم.

نورنیوز - گروه سیاست: «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نقشه راه بومی سازی نیروگاه‌های اتمی یکی از اقدامات مهمی است که در راستای سند جامع ۲۰ ساله سال گذشته انجام شد و به حمدالله امروز یک نقشه راه کاملا کاربردی و اجرایی را در دست داریم. در اولین گام عملیات اجرایی نیروگاه کارون آغاز شده است؛ ساخت اجزا و قطعات آن در صنایع کشور در حال امضای قرار داد است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفت: صنعت هسته‌ای باید بتواند کل فرآیند خود را در طراحی، ساخت، مجتمع سازی و بهره‌برداری را به صورت داخلی انجام دهد. در برنامه پنج ساله هفتم این امر پیش‌بینی شده است.

او خاطر نشان کرد: نیروگاه بوشهر ۱۰۲۰ مگاوات به طور پیوسته در ساعت برق تولید می کند. در پنج منطقه ساحلی کشور را برای احداث نیروگاه شناسایی کردیم و به سمت تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در حال حرکت هستیم.

 رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران و آژانس تعامل پیوسته و پایدار دارند؛ روابط ما با آژانس براساس بیانیه اسفند ماه با آقای گروسی بر مبنای پادمان و ان.پی.تی است.

 اسلامی تصریح کرد: در مورد ۲ مکان باقی مانده مدارک و مستندات را به آژانس ارسال کردیم، اگر مورد پذیرش واقع نشود روشنگری خواهیم کرد و مدارک و مستندات بیشتری ارائه خواهیم کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی