شناسه خبر : 145548
تاریخ انتشار : 1402/04/27 11:52
افتخار جمهوری اسلامی و قوه قضائیه عمل به مُر قانون است/ حسین فریدون در بیمارستان است

سخنگوی قوه قضائیه:

افتخار جمهوری اسلامی و قوه قضائیه عمل به مُر قانون است/ حسین فریدون در بیمارستان است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: حسین فریدون به جرم اخذ رشوه و محکوم‌ به 5 سال حبس و انفصال از خدمت است. با توجه به بیماری او، اکنون در بیمارستان است.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: نشست خبری «مسعود ستایشی» سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه، صبح سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ آغاز شد. سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: در آستانه ماه محرم علاوه بر لزوم گرامیداشت و تاسی از آرمان‌های امام حسین باید بر اهمیت قیام عاشورایی ایشان و لزوم عبرت گیری از این قیام تاکید شود.

او ادامه داد: مکتب سرخ حسینی برای امروز و فرداهای ما دارای پیام‌های روشنی است که از جمله آن می‌توان به عدم سازش پذیری با انحراف، بی عدالتی، کفر و جهالت و ایثارگری جان برای روشنگری اشاره کرد.

ستایشی گفت: پیرامون امر به معروف و نهی از منکر که از بیانات سید الشهدا بوده باید گفت این واجب شرعی هم در حاکمیت و هم از سوی مردم باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امر کردن به هر معروف و نهی از هر منکر وظیفه تمام جامعه برای حفظ امنیت شهروندان است و در همین راستا قوه قضائیه هرگونه امر به معروف و نهی از منکر از سمت مسئولان را رسمی می‌داند.

ستایشی گفت: مطالبه‌گری مردم در حوزه حجاب که از روی دغدغه و دلسوزی اجتماعی است را باید به فال نیک گرفت و از آن با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع حجاب، افزود: ضمن تأکید مجدد بر فرهنگی بودن مقوله حجاب و عفاف باید بر لزوم انجام تمامی وظایف و ترک فعل‌ها تأکید کنم و بر همین اساس دادستان‌های کل کشور مأموریت یافتند که وظیفه ضابطی را نسبت به اعمال قوانین متذکر شوند و در اجرای قانون تمامی افراد، مسئولان و مجریان قانون حق تخطی از هیچ قانونی را ندارند و مُر قانون باید اجرا شود.

ستایشی گفت: قوه قضائیه تأکید دارد که استفاده از قانون به عنوان فصل الخطاب رفتار جامعه است و بر همین اساس بار دیگر تأکید می‌کنم قوه قضائیه به وظایف خود واقف است و حتی دستگاه‌های مسئول را به انجام وظایف خود آگاه ساخته است.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه هفته گذشته دستورالعملی در خصوص نحوه نظارت بر ضابطان ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این دستورالعمل آموزش‌های ضمن خدمت دیده شده است و طبق این دستورالعمل ضابطان علاوه بر اجرای مقررات مندرج در قانون موظف به خودداری مصاحبه در خصوص اتهام متهمان و نحوه دستگیری آنها هستند و باید از ضابطان آموزش دیده زن برای متهمان خانم استفاده کنند.

او ادامه داد: همچنین در راستای حفظ حریم خصوصی افراد پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته و بازرسی از محل تنها به اندازه قانونی است و دستورالعمل اخیر الذکر نشان می‌دهد ملاک قوه قضائیه اجرای قانون است و حتی اگر دادستان هم از حدود قانون تخطی کند یا شدیدترین وجه ممکن با او برخورد می‌شود.

ستایشی گفت: رعایت قانون از دستگاه قضایی آغاز شده است و قوه قضائیه با هر فردی که از قانون تخطی کند برخورد خواهد کرد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه ۲۶ تیر ماه سالروز تأسیس شورای نگهبان است گفت: حفظ حرمت و منزلت شورای نگهبان و احترام به قانون با عنوان میثاق ملی ما است و در قوه قضائیه مرهون خدمات و تلاش‌های این رکن رکین هستیم.

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده متهمان کلان گفت: افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قوه قضائیه این است که همواره به مر قانون عمل کرده است و سعی کرده‌ایم خروجی عملکردمان مطلوب و ملموس باشد.

او ادامه داد: با تمسک و توسل به بیانیه گام دوم، سیاست‌های ابلاغی، فرامین مقام معظم رهبری و قوانین اقدامات خود را انجام می‌دهیم و قطعاً این موارد باید از ایجاد شائبه جلوگیری کند و هر آنچه در ارتباط با متهمان اتخاذ می‌شود بر اساس نظر قضائی ذی‌ربط است.

ستایشی اظهار کرد: محمد امامی به جرم اخلال در نظام اقتصادی محکوم به تحمل ۲۰ سال حبس، پرداخت جزای نقدی به مبلغ ۷ هزار و ۲۵۱ میلیارد و ۸۴۱ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۲۴ ریال و رد مال و انفصال از خدمت است و اموالی از وی نیز توقیف شده است و وی در حال حاضر زندان است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره حسین هدایتی گفت: او در سال ۹۷ به جرم اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در نظام پولی به زندان معرفی شد و در سال ۱۴۰۱ با صدور حکم به ۱۲ سال حبس، شلاق، رد مال به مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان و انفصال از خدمت محکوم شده است و او هم اکنون در ندامتگاه تهران بزرگ است.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: بابک زنجانی به اعدام محکوم و تاکنون از یک روز مرخصی هم‌استفاده نکرده است. حسین فریدون به جرم اخذ رشوه و محکوم‌ به ۵ سال حبس و انفصال از خدمت است. با توجه به بیماری او، اکنون در بیمارستان است.


مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی