شناسه خبر : 144914
تاریخ انتشار : 1402/04/13 11:14
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

وحشت دولت‌های غربی از سرایت آشوب‌های فرانسه به کل اروپا (ص۱)

در حالی که آشوب‌ها در فرانسه علی‌رغم فضای پلیسی و پادگانی و همچنین اعمال محدودیت‌ها در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد، برخی مقامات و رسانه‌های اروپایی می‌گویند «وضعیت نگران‌کننده است» و «احتمال سرایت آشوب‌ها به سایر کشورهای اروپایی نیز وجود دارد.» بلژیک، اتریش و کانادا جزء کشورهایی هستند که آشوب‌ها به آن سرایت کرده است.

جام‌جم:

واعظان آزادی توجیه‌گران آشوب (ص۳)

رخدادهای فرانسه این روزها بخش مهمی از سرخط رسانه‌های جهان را تشکیل می‌دهد، با این حال رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان بسیار کم به این موضوع می‌پردازند. گویا ناآرامی‌های پایان‌یافته ایران در مقایسه با اعتراضات کنونی فرانسوی‌ها برای‌شان مهم است. شاید هم پرداختن به اعتراضات فرانسه و مسائل مرتبط با آن چون خشونت پلیس، بسیج نیروهای سرکوبگر، حمله دولت به رسانه‌های اجتماعی و... طبل رسوایی این رسانه‌ها را زمین بزند که در جریان ناآرامی‌های ایران، نظام سیاسی تهران را به همین عناوین متهم می‌کردند و بر آتش تنش‌ها دامن می‌زدند.

آرمان‌ملی:

سرورهای کمپ اشرف در ایران (ص۲)

با اقدام اخیر دولت آلبانی و اظهارات رسمی نخست وزیر این کشور در مورد تبدیل کمپ اشرف سه به سکویی برای جنگ سایبری علیه ایران و همچنین اظهارات سردار جلالی و بیانیه رسمی وزارت اطلاعات مشخص شده است که در طول این سال‌ها کمپ اشرف در آلبانی عملا محل مهم‌ترین ارتش سایبری ضد ایران بوده و در برخی آتش بیاری در برخی از حوادث کشور نقش داشته است. خصوصا اینکه برخی آمارها نشان می‌دهد که بعد از حمله آلبانی به کمپ اشرف عملا خبری از فیک نیوز‌ها نیست و تعداد نظرات منفی در زیر پست‌های مختلف در ارتباط با ایران به صورت چشمگیر کاهش یافته است.

دنیای اقتصاد:

زمستان سخت اصلاحات (ص۸)

آذر منصوری در روزهای اخیر به‌عنوان رئیس جبهه اصلاحات برگزیده شده است؛ اما این مساله با اعمال فشارهایی از سوی جناح مقابل برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده همزمان شده است. در عین حال اصلاح‌طلبان در ماه‌های گذشته از سوی بدنه اجتماعی خود با فشارهای فزاینده‌ای مواجه شده‌اند. از هم‌اکنون می‌توان حدس زد که این فشارها اسباب انشقاق‌هایی را در میان اصلاح‌طلبان به وجود آورد و اسباب تمرد برخی از جریانات منتسب به جبهه اصلاحات را فراهم کند. هر چه بیشتر به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، اختلاف‌نظرها تشدید خواهد شد.

جوان:

مدیر ناکارآمد را بدون تعلل عزل کنید (ص۲)

رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیئت دولت و استانداران نکات مهمی درباره ضرورت تلاش برای تحقق تحول مدنظر رهبر معظم انقلاب، به‌کارگیری روش‌های ابتکاری در جذب سرمایه و افزایش بهره‌وری، ارائه گزارش اقدام در موضوع مولدسازی و نه صرف برگزاری جلسه، تجدیدنظر و اصلاح سود مربوط به تسهیلات مسکن، موضوع انتخابات و برخورد مدبرانه منطبق بر قانون با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته اجتماعی ارائه کرد.

جهان صنعت:

چالش هژمونی غرب (ص۱)

در طول سه دهه گذشته، تغییر و تحولات در نظام جهانی به‌گونه‌ای رقم خورده که با تجدید ساختارهای سیاسی و اقتصادی به گفته اغلب کارشناسان ما امروز با پدیده‌ای به نام فرسایش هژمونی غرب در نظام بین‌المللی مواجه شده‌ایم. البته اینکه گفته می‌شود غرب دچار اضمحلال شده و در حال فروپاشی است، یک دیدگاه اغراق‌گونه است، اما واقعیت‌های جاری در میدان جهانی نشان می‌دهد که اکنون یک رقابت تنگاتنگ میان غرب و شرق وجود داشته و به تعبیری نظام بین‌الملل در حال‌ گذار است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی