شناسه خبر : 143667
تاریخ انتشار : 1402/04/05 11:31
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۲؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

آرمان ملی:

اهالی هنر برای نسل جوان الگو سازی کنند (ص۲)

رهبر انقلاب در دیدار پدران، مادران، همسران و فرزندان شهداء خطاب به اهل هنر فرمودند: یک خطابی بکنم به کسانی که اهل هنر، رسانه و نگارشند، قلم به دستند، شاعرند، نقاشند و هنرمندند. این خاطره‌ها را با زبان هنر باید نگه دارند؛ البته کارهای خوبی در این سال‌های آخر انجام شده است. این کتاب‌ها و بعضی از فیلم‌ها، بعضی از کارهای هنری که انجام شده، با ارزش است و باید سپاسگزاری کنیم، اما نسبت به آنچه باید اتفاق بیفتد، کم است.

قدس:

غفلت از جهاد بزرگ خانواده شهدا (ص۲)

رهبر معظم انقلاب، همه کسانی را که به نحوی از رزمندگان دفاع مقدس پشتیبانی می‌کردند، شریک مجاهدت‌‌‌های آنان خواندند و گفتند: در این میان، کسانی‌که میوه‌های دلشان و همسران محبوبشان را در جهاد فی سبیل‌الله همراهی و کمک کردند، نقش بارزی در پیروزی حماسه دفاع مقدس دارند که متأسفانه این جهاد بزرگ پدران، مادران و همسران شهیدان تاکنون مورد غفلت قرار گرفته است. ایشان رنج و درد خانواده‌های شهدا در فقدان عزیزانشان را تمام ناشدنی اما مایه عظمت و عزت دانستند و افزودند: از این زاویه نیز پروردگار علو درجات را نصیب این انسان‌های صبور و شکور می‌فرماید.

اعتماد:

آذر منصوری با ۳۱ رای رئیس جبهه اصلاحات شد (ص۲)

استدلال اصلی برای انتخاب آذر منصوری مبتنی بر این دیدگاه کلی است که فرد منتخب برای ریاست جبهه باید هماهنگی لازم با فضای کلی کشور پس از تحولات اخیر را داشته باشد؛ در نقطه مقابل اما برخی دیگر از تحلیلگران، اعتقاد داشتند فردی باید سکان هدایت جریان اصلاح‌طلبی را به دست بگیرد که دارای تجربه کافی، قدرت تعامل با گروه‌های مختلف و ظرفیت ایجاد ارتباط با هسته سخت قدرت را داشته باشد. نهایتا آذر منصوری توانست از دل رایزنی‌ها به عنوان تنها نامزد، آرای اکثریت اعضا را کسب کند. بر اساس تصمیم‌سازی‌های نهایی، روز یکشنبه قرار است نشست بعدی اصلاح‌طلبان برای تعیین سخنگو و سایر سمت‌ها برگزار شود.

خراسان:

گام عملیاتی «اصلاحات» برای انتخابات ۱۴۰۲ (ص۱۲)

جبهه اصلاحات ایران در آستانه انتخابات سال ۹۹، با حضور ۳۱ حزب به‌صورت رسمی اعلام موجودیت کرد تا هدایت انتخاباتی این جریان را برعهده بگیرد. این جبهه جایگزین شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان شد که در انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ به ریاست محمدرضا عارف، فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان را برنامه‌ریزی کرده بود اما به‌دلیل اختلاف میان احزاب اصلاح‌طلب بر سر حضور چهره‌های غیر حزبی به انحلال کشیده شد. ریاست جبهه اصلاحات ایران در ابتدا با بهزاد نبوی بود اما از اسفند سال گذشته که نبوی، استعفا کرد تکلیف ریاست این جبهه نامعلوم بود. با انتخاب آذر منصوری و شورای مرکزی جدید این تشکیلات، به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان از حالا برای انتخابات مجلس دوازدهم در حال برنامه‌ریزی هستند.

دنیای اقتصاد:

رویای اینترنت ۱۰۰۰ مگابیتی (ص۷)

صبح دیروز مهم‌ترین رویداد فناوری در کشور اما کار خودش را با قطعی مکرر برق و در ادامه اختلالات گسترده اینترنتی، آغاز کرد. برگزارکنندگان این رویداد تلاش کرده بودند تا مراسم افتتاحیه با حضور حداکثری مدیران بخش‌های دولتی، خصوصی، نهادهای صنفی و فعالان اکوسیستم استارت‌آپی برگزار شود، اما قطع مکرر برق سالن برگزاری، ادامه کار را ناممکن کرد؛ به‌طوری که اگرچه طبق برنامه قرار بود وزیر ارتباطات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاون اول رئیس‌جمهور به مناسبت افتتاح این نمایشگاه سخنرانی کنند، اما این امر ممکن نشد و عملا مراسم ناتمام ماند. در ادامه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه، قطع برق را «یک نقص فنی عادی» اعلام کرد. با وجود اختلال شدید اینترنت در فضای نمایشگاه وزیر ارتباطات از دو برابر شدن سرعت اینترنت همراه خبر داد.

شرق:

تهران لبریز شد (ص۱)

قرار است سالی ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در تهران ساخته شود. عددی که باعث شده هر زمین خالی در تهران در حدود ساخت‌وساز قرار گیرد. مدیران شهری می‌گویند قرار نیست این ساخت‌وسازها منجر به جمعیت‌پذیری تازه‌ای شود. این خانه‌ها برای ساکنان بی‌خانه تهرانی است. به گفته مدیران شهری مقصد اصلی خانه‌سازی در تهران بافت فرسوده و نو‌کردن تهران کلنگی است. این در حالی است که مراکز پژوهشی و مطالعاتی کشور در تحقیقاتی اعلام کرده‌اند که بخش زیادی از مناطق تهران از سقف جمعیت‌پذیری خود عبور کرده‌اند. براساس مطالعات انجام‌شده در مناطق ۱، ۲، ۳، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۷ بیش از ظرفیت تعیین‌شده در طرح‌های بالادستی جمعیت ساکن است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی