شناسه خبر : 141145
تاریخ انتشار : 1402/03/23 12:58
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۲۳ خرداد ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

هم میهن:

برنامه‌‏ای غیرواقعی و مبهم (ص۱)

برنامه ششم توسعه به ایستگاه پایانی رسید و با اینکه قرار بود دولت سیزدهم از دی ۱۴۰۰ تدوین برنامه هفتم را آغاز کند، اما این برنامه تا اردیبهشت ۱۴۰۲ به طول انجامید. حالا نگرانی از اجرایی نشدن برنامه‌های ششم توسعه در حالی مطرح است که برخی دولتمردان، تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی علیه کشور را دلیل محقق نشدن اهداف این برنامه عنوان می‌کنند، اما کارشناسان می‌گویند نبود ضمانت اجرایی برای عملیاتی‌شدن برنامه‌ها و همچنین پیمایش آنچه تاکنون به مرحله اجرا درآمده، عواملی است که منجر به محقق نشدن این برنامه در طول زمان اجرا (سال ۹۶ تا ۱۴۰۰) شده است.

جوان:

نتیجه بازی سیاسی مادر کیان در ایذه (ص۲)

شمع‌های تولدبازی سیاسی مادر کیان پیرفلک روی مزار او با اشک چشم‌های کودکان یتیم‌شده سروان محمد قنبری خاموش شد. حمله وحشیانه پسر عموی ماه‌منیر مولایی‌راد (مادر کیان پیرفلک) به مأموران نیروی انتظامی که برای تأمین امنیت مراسم تولد کیان پیرفلک در آن مکان حضور داشتند، نمی‌تواند بی تأثیر از جوسازی‌های چند ماهه مادر کیان علیه مأموران حافظ امنیت صورت پذیرفته باشد. او به‌رغم دستگیری و اعتراف قاتلان پسرش، در همه ماه‌های گذشته، از ادعای بی سند خود علیه نیرو‌های حافظ امنیت عقب ننشست و آن‌ها را قاتل پسرش دانست و گفت همشهری‌هایش قاتل نیستند! نتیجه خونخواهی دروغین او خون مظلومانه بر زمین ریخته شده سروان محمد قنبری و هدر رفتن خون پسر عمویش پویا مولایی‌راد است.

اعتماد:

«نشست حجاب» بدون حضور حتی یک خانم!(ص۱)

نخستین نشست بررسی لایحه عفاف و حجاب برای شنیدن دیدگاه صاحب‌نظران و نخبگان مسائل حوزه خانواده و عفاف و حجاب با حضور قالیباف رئیس مجلس برگزار شد. این نشست در شرایطی برگزار شده که همه حاضران در نشست را مردان تشکیل می‌دادند و حتی یک بانو هم برای پیگیری مطالبات میلیون‌ها زن ایرانی در این نشست حاضر نبود!

دنیای اقتصاد:

«نه» تعرفه‌ای به واردات خودرو؟ (ص۳)

بر اساس مصوبه جدید دولت، تعرفه واردات خودروهای سواری تا ۱۷۱درصد افزایش یافت. این رشد تنها خودروهای بنزینی دارای حجم موتور بالا را دربرنمی‌گیرد، بلکه محصولات هیبریدی و حتی زیر ۱۵۰۰سی‌سی را هم شامل می‌شود. بر اساس مصوبه موردنظر، سود بازرگانی واردات خودروهای هیبرید بنزینی با حجم موتور تا ۱۵۰۰سی‌سی از صفر به ۱۱درصد رسیده است. رشد عوارض خودرو به کشور با اهداف و وعده‌های سیاستگذار مبنی بر تنظیم بازار و ایجاد رقابت در راستای کاهش قیمت همخوانی ندارد.

جام‌جم:

فرصت طلایی در آمریکای لاتین (ص۳)

آغاز روابط نزدیک میان ایران و ونزوئلا به اوایل قرن ۲۱ برمی‌گردد؛ روابطی که بر مبنای اهداف مشترک امپریالیسم زدایی از روابط بین‌الملل کلید خورد. از آغاز قرن ۲۱ تاکنون که حدود ۲۳ سال از آن می‌گذرد، روابط این دو کشور عضو پیمان نفتی اوپک در یک پیوند فرامتنی قرار گرفته است؛ یعنی مرحله‌ای بالاتر از یک رابطه سیاسی ــ اقتصادی. این بستر حالا پس از گذشت بیش از ۲۰سال در سفر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به ونزوئلا جلوه‌گر شده است. می‌توان مدعی شد که روابط ایران با هیچ کشوری تا این اندازه فرا متنی نبوده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی