شناسه خبر : 139864
تاریخ انتشار : 1402/02/22 11:36
دریانوردی دور دنیا توسط فناوری‌های نوین ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام شد

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

دریانوردی دور دنیا توسط فناوری‌های نوین ناوشکن تمام ایرانی دنا انجام شد

امیردریادار ایرانی گفت: فرزندان ایران اسلامی برای اولین بار در تاریخ قادر شدند با به کارگیری فناوری‌های نوین و با بهره‌گیری از ناوشکن تمام ایرانی دنا در دور دنیا دریانوردی کنند و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند.

نورنیوز - گروه امنیتی و دفاعی: امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی امروز (جمعه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مهمترین اعزامی را به لطف خداوند و حمایت‌های مردم توانسته در صحنه بین‌المللی و جهانی رقم بزند.

امیر ایرانی ادامه داد: فرزندان ایران اسلامی برای اولین بار در تاریخ قادر شدند با به کارگیری فناوری‌های نوین و حرکت در لبه علم و به کارگیری تجهیزات ناوگروه ۸۶ و با بهره‌گیری از ناوشکن تمام ایرانی دنا  در دور دنیا دریانوردی کنند و پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش طی ماموریتی با عنوان کد ۳۶۰ درجه با ۲۱۳ روز عملیات دریانوردی در مسیر مراجعت به خلیج عدن و در این ماموریت اقدام به اسکورت کشتی‌های نفتکش‌ و تجاری کرده است.

او با تاکید بر اینکه حضور مقتدرانه ناوگروه ۸۶ در پهنه‌های اقیانوسی نشانه اقتدار ایران اسلامی و قدرت جوانان این سرزمین است، تصریح کرد: با یک کار علمی مسیر دریانوردی برای این ناوگروه تعریف و این ماموریت از سال ۱۴۰۱ از بندرعباس آغاز و به سمت شرق عزیمت کرد و با توجه به برقراری دیپلماسی کشورهای همسایه در این ماموریت از کشور هندوستان و عبور از تنگه ملاگا از کشور اندونزی بازدید و برای اولین بار پهنه اقیانوس آرام را طی کرده است.

امیر ایرانی افزود: در هندسه ترسیمی دشمن با اضلاع تحریم، تهدید و توطئه، نیروی دریایی ارتش مسیر انقلابی را طی کرده و نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همه‌جانبه و توسعه ارتباط با ملل جهان ماموریت‌های خود را ادامه خواهد داد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی