شناسه خبر : 137860
تاریخ انتشار : 1402/01/07 10:50
نتانیاهو سران احزاب کابینه ائتلافی را به نشست فوری فراخواند

نتانیاهو سران احزاب کابینه ائتلافی را به نشست فوری فراخواند

تل‌آویو در آتش خشم معترضان به لایحه اصلاحات قضایی می‌سوزد تا آنجا که همزمان با آماده‌باش ارتش، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سران احزاب کابینه ائتلافی خود را به نشستی اضطراری فراخوانده است.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، سران احزاب کابینه ائتلافی را برای نشستی اضطراری در صبح دوشنبه فرا خواند.

آن دسته از وزرای کابینه نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به حزب لیکود وابسته هستند، می‌گویند که در صورت تصمیم نتانیاهو برای تعلیق اصلاحات قضایی به این تصمیم پایبند خواهند بود.

بنابر گزارش‌ها، نتانیاهو و «آریه درعی» رهبر حزب شاس موافق تعلیق اجرای تغییرات قضایی هستند حال آنکه «یاریو لیوین» و «ایتمار بن گویر» که به ترتیب وزرای دادگستری و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هستند، با تعلیق این طرح مخالفت می‌کنند.

از سوی دیگر، ۶ نماینده از حزب لیکود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از تعلیق تغییرات قضایی حمایت کردند. «نیر برکات» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی نیز گفت: اصلاحات قضایی لازم است و ما آن‌ها را انجام خواهیم داد، اما نه به قیمت برادرکشی.

جلسه اضطراری کابینه رژیم صهیونیستی در حالی برگزار می‌شود که شب گذشته، نتانیاهو طی حکمی، «یوآف گالانت» وزیر جنگ کابینه خود را برکنار کرد. پیش‌تر «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در پی مخالفت گالانت با طرح اصلاح نظام قضایی، از خواسته بود که وی را برکنار کند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از دیگر اعضای کابینه نتانیاهو خواسته بود که به وی بپیوندند تا قانون اصلاح نظام قضایی را متوقف کنند. همزمان، طبق گزارش کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی، ارتش این رژیم به دنبال از دست دادن کنترل در داخل کشور، وضعیت آماده باش اعلام کرده است.


نورنیوز
کلید واژگان
نتانیاهو
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی