شناسه خبر : 122369
تاریخ انتشار : 1401/10/07 09:01
افزایش دوره خدمت نظام وظیفه در تایوان به بهانه تهدید چین

افزایش دوره خدمت نظام وظیفه در تایوان به بهانه تهدید چین

رسانه‌های تایوان خبر دادند که دولت این کشور قصد دارد دوره خدمت نظام وظیفه اجباری را به بهانه تهدید فزاینده چین، از چهار ماه به یک سال برساند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: خبرگزاری نیمه رسمی تایوان اعلان کرد که تسای اینگ ون رئیس جمهوری تایوان روز سه‌شنبه تصمیم تمدید دوره نظام وظیفه برای مردان را در پی نشست امنیت ملی مقام های بلندپایه این کشور، اعلام می کند که از ژانویه (دی ماه) ۲۰۲۴ اجرا خواهد شد.

دفتر ریاست جمهوری تایوان روز دوشنبه بدون ارایه جزئیات اعلام کرد که پیشنهادی برای تنظیم ساختار دفاع ملی این کشور، بررسی می شود.

بر پایه این گزارش، چین جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می داند و شی جین پینگ رهبر چین گفته است که اتحاد دوباره تایوان با کشور اصلی را نمی توان به نسل های آینده واگذار کرد.

تسای پیوستن دوباره تایوان را به چین که در پایان جنگ داخلی ۱۹۴۹ از کشور اصلی جدا شد، برای شهروندانش غیرقابل پذیرش دانسته است.

در حالی که اقدام نظامی روسیه و جنگ اوکراین، نگرانی های تایوان را در باره احتمال اقدام مشابه توسط چین برای بازگرداندن تایوان، افزایش داده است، ارزیابی های پنتاگون نشان می‌دهد که نیروی زمینی ۸۸ هزار نفری تایوان، توانایی رویارویی با ارتش یک میلیون نفری چین را که از برتری چشمگیر جنگ افزاری هم برخوردار است، ندارد.

دولت پیشین تایوان خدمت نظام اجباری نظام وظیفه را با هدف ایجاد نیروی عمدتا داوطلب از یک سال به چهار ماه کاهش داد. تایوان در سال های اخیر در کنار آموزش نیروهای ذخیره نظامی، خرید هواپیماهای جنگی و موشک های ضد ناو را برای تقویت نیروهای دفاعی خود، افزایش داده است.

نشست امنیت ملی در تایپه برای تصمیم گیری در باره افزایش دوره خدمت نظام وظیفه، ۲ روز پس از رزمایش های چین نزدیک تایوان برگزار شد. پکن این مانورهای نظامی را در واکنش به اقدام تحریک آمیز و توطئه مشترک واشنگتن و تایپه دانسته است.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی