شناسه خبر : 122246
تاریخ انتشار : 1401/10/04 16:02
اسلامى: تبدیل به قطب تولید داروهاى دوتره خواهیم شد

اسلامى: تبدیل به قطب تولید داروهاى دوتره خواهیم شد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام اینکه "اکنون قابلیت تولید رادیو داروها، سامانه‌های پرتودهی را داریم" گفت: یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولید شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران استفاده کنند.

نورنیوز - گروه سیاست: «محمد اسلامی»، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاح مرکز «گامانایف» مجتمع بیمارستانی یاس گفت: در سازمان انرژی اتمی سعی کرده‌ایم در پیشرفت علوم و فنون هسته‌ای به صورت شتاب‌دهنده حرکت کنیم و با اقدامات راهبردی به نتایج مهم دست یابیم.

او افزود: ایرانی‌ها همواره مولد علم بوده‌اند و در زمینه علوم و دانش پیشرو و پیشتاز هستند.   

اسلامی تأکید کرد، سازمان انرژی اتمی ایران افتخار دارد که تأثیرگذار بوده و توانایی قابلیت‌سازی را در اختیار دارد و در راه پیشرفت کشور و اقدامات نتیجه‌بخش حرکت می‌کند. او افزود: یک میلیون بیمار می‌توانند از داروهای تولید شده توسط سازمان انرژی اتمی ایران استفاده کنند. خوشبختانه اکنون قابلیت تولید رادیو داروها، سامانه‌های پرتودهی و ... را داریم.  

 اسلامی از تبدیل شدن ایران به قطب تولید داروها بر مبنای دوتره اعلام کرد: در آینده‌ای نه چندان دور تبدیل به قطب تولید داروهایی بر مبنای دوتره خواهیم شد که این داروها جایگزین بسیار مناسبی برای داروهایی شیمیایی محسوب می‌شوند و نسبت به آنها کمترین عوارض را دارا هستند. نکته مهم؛ بحث تولید کبالت ۶۰ است که به دنبال قابلیت‌سازی در عرصه داخلی هستیم و شرایط گوناگونی برای تأمین آن وجود دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: باید توجه داشت که کشور به دستگاه گامانایف احتیاج دارد و امید است بتوانیم در گام‌های مقدماتی سورس مورد نیاز آن را در داخل تأمین کرده و در اختیار مراکز قرار دهیم.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی