شناسه خبر : 122065
تاریخ انتشار : 1401/09/30 13:24
سفر زلنسکی به آمریکا؛ مخابره سیگنال هشدار از واشنگتن به بروکسل

سفر زلنسکی به آمریکا؛ مخابره سیگنال هشدار از واشنگتن به بروکسل

برنامه سفر کاری زلنسکی به واشنگتن به خوبی نشان می‌دهد هر چند او به افزایش کمک‌های حمایتی آمریکا دلخوش کرده است اما سعی دارد این سفر را به عنوان سیگنال «نگران نباشید و به جنگ ادامه دهید» به اعضای دلسرد ناتو مخابره کند.

نورنیوز - گروه سیاست: کاخ سفید سفر امروز چهارشنبه ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن را تائید و همزمان اعلام کرد این سفر درباره دریافت کمک‌های بیشتر به این کشور صورت گرفته است.

سفر رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن در شرایطی انجام شده است که دولت بایدن سرگرم اعمال آخرین تغییرات در لایحه بودجه پیشنهادی برای حمایت مالی و نظامی از کی‌یف است.

بودجه‌ای که دولت آمریکا از آن تحت عنوان کمک نظامی و بشردوستانه یاد می‌کند ولی در واقع تنها منبع پایدار برای ماشین جنگی اوکراین برای ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن در قاره سبز علیه روسیه محسوب می‌شود.

 هر چند در بیانیه مطبوعاتی مدیر رسانه‌ای بایدن صبح امروز آمده است که سخنرانی زلنسکی در جلسه مشترک کنگره نشان دهنده «حمایت قوی و دو حزبی از اوکراین» است اما در واقع بیانگر آخرین تلاش دموکرات‌ها برای تصویب بودجه‌ای است که جمهوریخواهان در ادامه راه به آن تن نخواهند داد زیرا بر این باورند بیشتر این پول بدون نظارت یا ممیزی از جیب مردم روانه اوکراین می‌شود.

واشنگتن ادعا می‌کند «این دیدار بر تعهد ایالات متحده برای حمایت از اوکراین تا زمانی که طول بکشد» استوار است اما شتابزدگی زلنسکی برای این سفر آن هم در شرایطی که زمستان سرد نیز به پیچیدگی جبهه‌های جنگ با روسیه افزوده است نشان از نگرانی کی‌یف از کاهش این کمک‌ها حکایت دارد.

تجربه زلنسکی به او آموخته است که اروپا از ابتدا هم راضی به دخالت و یا حتی حمایت از کی‌یف تا این سطح از درگیری با مسکو نبوده است و در عوض این ایالات متحده است که تلاش می‌کند جهان را برای حمایت از اوکراین گرد هم آورد و شعار با ما علیه روسیه را در عمل دنبال کند.

برنامه سفر کاری زلنسکی به واشنگتن به خوبی نشان می‌دهد هر چند او به افزایش کمک‌های حمایتی  آمریکا دلخوش کرده است اما سعی دارد این سفر را به عنوان سیگنال «نگران نباشید و به جنگ ادامه دهید» به اعضای دلسرد ناتو مخابره کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی