شناسه خبر : 120519
تاریخ انتشار : 1401/09/20 11:34
قالیباف: باید در همه قوا و سطوح اصل شفافیت را داشته باشیم

در همایش ملی ارتقای شفافیت؛

قالیباف: باید در همه قوا و سطوح اصل شفافیت را داشته باشیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ذات اقتصاد دولتی فسادزا است، تأکید کرد: این هنر انقلاب اسلامی است که دوران دفاع مقدس را که خطیرترین موضوعات در تکنولوژی و علم است را مردمی کردیم.

نورنیوز - گروه سیاست: «محمدباقر قالیباف»، رئیس مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در همایش ملی ارتقای شفافیت که با حضور سران قوا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: اقتصادی که بیش از ۸۵ درصد آن دولتی باشد، فساد زا است و باید اقتصاد را مردمی سازی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر مردمی سازی در همه امور و تبدیل ایده‌ها و نظرات به عمل و اجرا اظهار کرد: اعتماد مهمترین و اصلی‌ترین سرمایه ملی هر جامعه‌ای است و اگر ایده‌ها تبدیل عمل نشود، اثربخش نخواهد بود.

او با تأکید بر اینکه امکان ندارد بدون شفافیت به کار آمدی برسیم، افزود: در حکمرانی نو بحث شفافیت یک اصل ملی است؛ همانطور که قانون اساسی را گزینشی انتخاب نمی‌کنیم و به آن به‌صورت همه‌جانبه اجرا می‌کنیم به همین دلیل نیز نیازمندیم امر شفافیت که یک امر ملی است را یکپارچه و بدون تبعیض به صورت مداوم ادامه دهیم. او افزود: باید فاصله بین حرف و عمل را در موضوع شفافیت کاهش دهیم.

رئیس مجلس بر اصل ایجاد شفافیت در مبارزه با فساد تأکید کرد و گفت: وقتی شفافیت نباشد، دولت‌ها و حکومت‌ها نمی توانند به اهداف خود در مبارزه با فساد دست یابند.

قالیباف ذات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را مبارزه با فساد بر پایه آموزه‌های دینی و مکتب قرآن عنوان کرد و گفت: امروز نظام به شفاف‌سازی و مبارزه با فساد به عنوان امری حیاتی و وظیفه شرعی تأکید دارد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی