شناسه خبر : 113275
تاریخ انتشار : 1401/08/20 16:34
افزایش سهمیه مسکن خبرنگاران به 24 هزار نفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد؛

افزایش سهمیه مسکن خبرنگاران به 24 هزار نفر

اسماعیلی: ظرفیت مسکن خبرنگاران از 12 هزار نفر به 24 هزار نفر افزایش پیدا کرده است..

نورنیوز - گروه اقتصاد: «محمد مهدی اسماعیلی» روز جمعه ۲۰ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خصوص فرهنگسرای شهرستان دلیجان، تدبیری اتخاذ می شود تا مسأله حقوقی این فرهنگسرا حل شود و بتوان با همکاری نهادهای شهرستانی این ظرفیت را در اسرع وقت در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار داد. در وزارتخانه این آمادگی وجود دارد که بتوان این مشکل را یکبار برای همیشه حل کرد.

اسماعیلی در خصوص پخش بازی‌های جام جهانی افزود: در کشور یک قرارگاه نشاط اجتماعی به بهانه جام جهانی فوتبال راه اندازی شده و با محوریت همه نهادهای فرهنگی برنامه های گسترده ای پیش بینی شده است. جام جهانی به عنوان یک رخداد مهم ورزشی می‌تواند انسجام عمومی جامعه را افزایش دهد و باعث نشاط و ایجاد فضای شادی در کشور شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به موضوع جام‌جهانی به عنوان یک رویداد فرهنگی اجتماعی مهم در کنار موضوع ورزش نگاه می‌کنیم، میلیون ها جوان با شادی‌ها و ناراحتی‌های بازیکنان شاد و ناراحت می شوند. تمهیدات گسترده‌ای در قطر و محل رایزنی فرهنگی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه پیش‌بینی شده و همچنین برنامه‌های متنوعی برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی نیز پیش‌بینی شده و در داخل کشور نیز از همه طرفیت‌ها برای ایجاد شور و نشاط و ایجاد حس انسجام و وحدت ملی استفاده خواهد شد.

او در خصوص مسکن خبرنگاران اضافه کرد: در این خصوص تفاهم نامه با وزیر راه و شهرسازی منعقد شده و این اقدام با همکاری بخش های مختلف انجام و تلاش می شود با همت بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها پیش رود، ظرفیت این اقدام از ۱۲ هزار نفر به ۲۴ هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

اسماعیلی ادامه داد: رئیس جمهور دستور ویژه‌ای نیز برای مسکن هنرمندان پیشکسوت داده و به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت‌های وزارتخانه و سایر مجموعه‌ها استفاده شود تا در کنار رفع دغدغه مسکن در کشور، دغدغه مسکن اهالی فرهنگ و هنر نیز رفع شود.

اسماعیلی در خصوص تسهیلات صندوق اعتباری هنر تأکید کرد: در سال گدشته با دستور رئیس جمهوری و همکاری بخش های مختلف، به‌صورت ویژه در سه بخش به شکل خارج از نوبت، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفت، برای سایر مباحث از جمله بیمه نیز امسال گام‌های خوبی برداشته شده است.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی