شناسه خبر : 112532
تاریخ انتشار : 1401/08/03 12:33
انتقاد اتحادیه آفریقا از سیاست دوگانه اروپا و آمریکا در برابر اوکراین و آفریقا

انتقاد اتحادیه آفریقا از سیاست دوگانه اروپا و آمریکا در برابر اوکراین و آفریقا

رئیس اتحادیه آفریقا از سیاست های دوگانه غرب و اروپا انتقاد کرد و گفت که کشورها صرف نظر از این که فقیر باشند یا ثروتمند باید از احترام و کرامت مشابه اوکراین برخوردار باشند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل:  «مکی سال»، رئیس اتحادیه آفریقا، دوشنبه شب در سخنرانی هشتمین نشست مجمع بین المللی «داکار» با انتقاد از غرب و آمریکا گفت: آفریقا در معرض تهاجم مداوم تروریسم قرار دارد اما همبستگی و حمایت بین‌المللی که در حمایت از اوکراین وجود دارد، با آفریقایی‌ها وجود ندارد.

او تصریح کرد «حمایت جامعه جهانی در مقابله با انواع بیماری‌ها و مشکلات اقتصادی که قاره آفریقا با آن روبروست، دیده نمی شود.»

به گزارش شبکه تلویزیونی «فرانس24 » رئیس اتحادیه آفریقا از بی حرمتی‌ها و سیاست‌های دوگانه جامعه بین المللی نیز در مورد کشورهای فقیر آفریقا انتقاد کرد و گفت: «آفریقا مخالف اوکراین نیست و ما نباید این  تصور را داشته باشیم که آفریقایی‌ها توجهی به شرایط کنونی اوکراین ندارند.»

وی  در ادامه افزود که آفریقا مخالف اوکراین نیست و بی تفاوتی اکثر کشورهای آفریقایی در بحران اوکراین به دلیل بی حرمتی‌ها و حملاتی است که جامعه بین المللی در حق مردم آفریقا روا داشته است.

رئیس اتحادیه آفریقا ادامه داد: ما در سال 2022 هستیم و در دوران استعمار به سر نمی‌بریم، به همین دلیل کشورها صرف نظر از این که فقیر یا ثروتمند هستند، باید از همان کرامت و احترام مشابه اوکراین برخودار باشند و باید با مشکلات آنها با همان احترام برخورد شود.

 بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی بعد از حمله روسیه به اوکراین و از نحوه تعامل آمریکا و اروپا از این کشور در برابر مسکو انتقاد و غربی‌ها را به نژاد پرستی متهم کردند.


تسنیم
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی