شناسه خبر : 97832
تاریخ انتشار : 1401/03/17 14:02
وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار و وقوع طوفان لحظه‌ای در غرب تهران طی امروز (17 خردادماه) خبر داد.

نورنیوز-گروه جامعه: مازیار غلامی گفت: در ناحیه غرب تهران وزش باد شدید و خیلی شدید مورد انتظار است که این وزش باد شدید می‌تواند به‌صورت طوفان لحظه‌ای باشد و خیزش گرد و خاک شدید را نیز به همراه دارد.

وی ادامه داد: این شرایط جوی زمان زیادی ماندگار نیست و پس از گذشت دوساعت جوی آرام بر شهر حاکم خواهد شد.

معاون اداره کل هواشناسی استان تهران تاکید کرد: در ساعات پایانی روز نیز وزش باد شدید دور از انتظار نیست. این مخاطره جوی خیزش گرد و خاک شدید و کاهش دید قابل ملاحظه، گرد و خاک محلی را در پی دارد.

وی افزود: در برخی نقاط تهران نیز رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

غلامی همچنین توصیه کرد: در این شرایط جوی باید استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط به‌ویژه در بخش‌های غربی و جنوبی استان گاهی با وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

 طی دو روز آینده در سطح استان به‌ویژه دامنه‌ها و ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر تا شب رشد ابر و گاهی رگبار باران رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه‌ ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقاط استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌ است.

آسمان تهران فردا (۱۸ خرداد) صف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۱۹خرداد) صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی