شناسه خبر : 97626
تاریخ انتشار : 1401/03/11 11:01
استقبال واشنگتن از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن نفت روسیه

استقبال واشنگتن از پیشنهاد اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن نفت روسیه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن از اعلام اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات نفت روسیه استقبال می کند.

نورنیوزـگروه بین‌الملل: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصرسه شنبه به وقت محلی گفت: ما از اقدامات متحدان و شرکای اروپایی خود را برای کاهش وابستگی آنها به نفت و گاز طبیعی روسیه از طریق تنوع بخشیدن به منابع انرژی و کاهش مصرف در راستای اهداف مشترک اقلیمی استقبال می کنیم.

وی همچنین گفت: آمریکا همچنان نگران اقدامات روسیه برای نهادینه کردن کنترل بر قلمرو مستقل اوکراین، به ویژه در منطقه خرسون این کشوراست.

وی توضیح داد: کرملین احتمالا چند رویکرد را می سنجد. این رویکردها شامل  به رسمیت شناختن به اصطلاح جمهوری مردمی مانند آنچه در در دونتسک و لوهانسک با اتکا به زور انجام داد تا تلاش برای الحاق این منطقه مانند کریمه می شود.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که اتحادیه اروپا و انگلیس در مورد ممنوعیت بیمه محموله های حامل نفت روسیه به توافق رسیده اند.

به گزارش ایرنا از فایننشال تایمز، ممنوعیت بیمه بخشی از بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا است که صادرات نفت روسیه را هدف قرار می دهد. بروکسل اواخر روز دوشنبه با تحریم بیشتر محموله‌های نفت روسیه موافقت کرد، اما دخالت انگلیس ممنوعیت بیمه را نیز به این اقدامات اضافه کرد.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که اتحادیه اروپا قصد دارد بیمه کشتی های حامل نفت روسیه را ممنوع کند و این ممنوعیت در مراحل شش ماهه اعمال شود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی