شناسه خبر : 92077
تاریخ انتشار : 1401/01/15 09:21
دمای هوا از فردا تا 12 درجه در برخی از مناطق کشور سرد می‌شود

دمای هوا از فردا تا 12 درجه در برخی از مناطق کشور سرد می‌شود

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی، کاهش محسوس دما بین 10 تا 12 درجه رخ خواهد داد.

نورنیوزـگروه جامعه: «امین حسین نقشینه» با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور ، گفت: امروز برای بیشتر مناطق کشورمان جوی پایدار همراه با افزایش دما به ویژه در سواحل خزر را پیش‌بینی می‌کنیم. از بعد از ظهر امروز و طی فردا با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پراکنده و وزش باد و چهارشنبه برای شمال غرب کشور بارش پراکنده را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: پنجشنبه و جمعه با گذر موج تراز میانی جو در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: وزش باد شدید امروز در نواحی غرب و شمال غرب، فردا جنوب غرب، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز، به تدریج مرکز، شرق و جنوب شرق، چهارشنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب و جنوب شرق، تندباد پیش‌بینی کرده‌ایم که در نواحی مستعد سبب خیزش گرد و خاک هم خواهد شد.

به گفته نقشینه، این شرایط پنجشنبه در نوار غربی و جمعه در بیشتر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: فردا در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی، کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و دریای خزر هم امروز و فردا مواج و متلاطم می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: خلیج فارس به ویژه در سواحل بوشهر و غرب تنگه هرمز از بعد از ظهر امروز تا بعد از ظهر فردا مواج و متلاطم خواهد بود.

نقشینه، بیشینه دمای تهران را هم برای امروز ۲۹ درجه پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دمای هوای پایتخت فردا و پس‌فردا به ۲۶ و ۲۷ درجه خواهد رسید و برای روز پنجشنبه هم گاهی رگبار را پیش‌بینی کرده‌ایم. کمینه دمای تهران هم امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۱۷ و در شمیرانات ۱۵ درجه گزارش شد.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی