شناسه خبر : 91859
تاریخ انتشار : 1401/01/09 19:35
حراج سخاوتمندانه منافع مردم عراق برای تطهیر موساد

حراج سخاوتمندانه منافع مردم عراق برای تطهیر موساد

جوسازی برخی مقامات کرد درمورد اقدام موشکی ایران علیه مقر موساد که با صحنه گردانی رویترز دنبال می شود ضمن آن که عاری از حقیقت است با هدف پنهان سازی رسوایی همکاری ضد امنیتی بخشی از جریان حاکم بر اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه امنیت منطقه انجام شده است.

نور‌نیوزـگروه بین‌الملل: طی روزهای اخیر محافل رسانه‌ای به نقل از مقامات اقلیم کردستان عراق ضمن تحریف اهداف اقدام موشکی ایران علیه مرکز جاسوسی صهیونیست‌ها در اقلیم کردستان عراق مدعی شده‌اند که اقدام ایران در چارچوب مقابله با انتقال گاز کردستان عراق به ترکیه و از آنجا به اروپا بوده است.

در حالی که تصاویر منتشر شده از مرکز مورد هدف قرار گرفته با موشک‌های ایران نشان می دهد که ساختمان ویران شده به دلیل ساختار بتنی و نفوذ ناپذیر آن نمی تواند یک بنای مسکونی عادی باشد،برخی مقامات کرد با جوسازی رسانه ای و بدون ارائه هرگونه مدرک مستند بدنبال انحراف افکار عمومی از واقعیت اصلی این رخداد هستند.

پس از اقدام موشکی ایران علیه مرکز موساد در اقلیم،بسیاری از جریان‌های سیاسی و مردمی عراق نیز رسما اذعان کرده‌اند که این مرکز بخشی از شبکه جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل بوده‌ که علیه امنیت ایران و منطقه اقدام می‌کرده است. نکته مهم آنکه بسیاری از جریان‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان عراق خواستار پاسخگویی دولتمردان کشورشان در باب فعالیت شبکه‌های جاسوسی صهیونیستی و امریکایی در کشورشان شدند و مجازات عاملان تاسیس این مراکز بویژه در مناطق تحت حاکمیت کردهای عراق را امری ضروری دانستند که تاکنون پاسخی به آن ارائه نشده است.

  برخی مقامات کرد به جای پاسخگویی به اقدامات غیر دوستانه و نامتعارف خود در باز گذاشتن دست رژیم صهیونیستی برای ایجاد مرکز جاسوسی در خاک عراق با اتخاذ رویکردی فرافکنانه بدنبال فرار به جلو هستند.

جوسازی مسئولین اقلیم کردستان عراق درمورد اقدام موشکی ایران علیه مقر موساد که با صحنه گردانی رویترز  دنبال می شود ضمن آن که عاری از حقیقت است با هدف پنهان سازی رسوایی همکاری ضد امنیتی بخشی از جریان حاکم بر اقلیم کردستان عراق با رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه امنیت منطقه انجام شده است.

این رفتار که می تواند برگرفته از توهم برخوردار شدن از حمایت‌های غرب برای گسترش قلمرو حاکمیتی در ازای همراهی با رژیم صهیونیستی باشد بطور قطع با واقعیتهای تاریخی در مورد خودداری آمریکا درحمایت از اقلیم کردستان در زمان حمله داعش کاملا در تعارض است. علاوه بر این   تجربه کشورهای حاضر در روند سازش نیز نشان داده که همکاری با آمریکا جز نابودی و انزوا دستاوردی برای آنها به همراه نداشته است.

علاوه براین اقلیم کردستان بخشی از عراق یکپارچه است که ملت سلحشور آن عراق بارها اثبات کرده اند که حاضر به هیچ گونه سازشی با اشغالگران قدس نیستند و طبیعتا سیاست دولت مرکزی عراق نیز از همین خواست مردمی نشآت می گیرد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که مسائل کلان عراق از جمله در حوزه انتقال انرژی از هر گوشه این کشوراز جمله اقلیم کردستان به سایر کشورها خواه ترکیه باشد و خواه اروپا،نیازمند تصمیم دولت مرکزی است و ادعای نگرانی ایران از انتقال انرژی اقلیم به ترکیه و اروپا و نسبت دادن حمله موشکی به مقر موساد به این ادعا نوعی فریب رسانه‌ای است.

 جوسازی درمورداقدام موشکی ایران علیه مقر موساد در شرایطی که غرب با عمده کردن تصنعی تاثیر موضوع خروج سپاه از تحریم های غیر قانونی بر مذاکرات وین  بدنبال دستاویز برای توجیه اعمال تحریم بر علیه نیروی نظامی رسمی ایران است، عملا تلاش برای موج سواری با هدف توجیه اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی در منطقه و حامیانش است.

تجربه نشان داده که نه غرب به تعهدات خود پایبند است و نه  رژیم صهیونیستی می تواند شریک قابل اعتمادی برای خرید امنیت باشد بلکه تنها همسایگان هستند که شرایط ضروری به یاری هم خواهند شتافت چنانکه سران اقلیم کردستان بارها اذعان کرده‌اند که در زمان حمله داعش به اربیل تنها جمهوری اسلامی ایران بود که به یاری آن‌ها شتافت و مانع از پیشروی داعش شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی