شناسه خبر : 91642
تاریخ انتشار : 1401/01/03 22:37
فرو رفتن رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی پس از تهدید سپاه

اختصاصی نورنیوز؛

فرو رفتن رژیم صهیونیستی در لاک دفاعی پس از تهدید سپاه

تغییر وضعیت معنادار صهیونیست‌ها در مرحله اول پس از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 17 در میانه مذاکرات وین و سپس در پی حمله بی‌عیب و نقص سپاه به مقر موساد در اربیل رقم خورد و بار دیگر نشان داد که بهره‌گیری هوشمندانه و هم‌زمان ظرفیت‌های «دیپلماسی» و «میدان» تا چه حد می‌تواند دشمن را زمین‌گیر کند.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: در پی تهدید رژیم صهیونیستی از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تاکید بر پاسخ قاطع در برابر شهادت دو تن از مستشاران ایرانی در خاک سوریه، ارتش این رژیم با اجرای طرح پدافندی جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی کاملا در لاک دفاعی فرو رفته است.

در همین رابطه روز دوشنبه شبکه رسمی «کان» در گزارشی اعلام کرد؛ نظامیان رژیم صهیونیستی از بیم رویارویی نظامی با سپاه و حزب‌الله لبنان، طرح دفاعی تازه‌ای برای تأمین امنیت مرزهای شمالی چیده‌اند.

«گلی کوهن» خبرنگار نظامی این رسانه نیز تأکید کرد که تغییر این نقشه دفاعی پس از دریافت تهدیدهایی از جانب حزب‌الله لبنان و ایران انجام شده و به موجب این نقشه جدید، تجهیزات نظامی تازه و راکت‌های بیشتری برای سامانه دفاعی گنبد آهنین و نیز رادار این مجموعه تأمین شده است.

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی از آن است که طراحی آرایش دفاعی جدید پس از آن تصویب شده که دولت ایالات متحده هفته گذشته پرداخت کمک‌های نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به تل‌آویو را تصویب کرد.

پاسخ دندان‌شکن نیروی هوافضای سپاه به شرارت‌های مداوم رژیم صهیونیستی که ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد یکشنبە ۲۲ اسفند با شلیک ۱۲ فروند موشک بالستیک نقطه‌زن بە مقر موساد در اربیل کردستان عراق صورت گرفت از یک‌سو و نارضایتی تل‌آویو از روند مذاکرات وین از سوی دیگر؛ از جمله دلایلی است که رژیم صهیونیستی را در وضعیت انفعالی قرار داده و واشینگتن را مجبور به حمایت‌های جدید نظامی از این رژیم کرده است.

دولت «نفتالی بنت» که از آغاز فرآیند جدید مذاکرات در وین تلاش داشت با تهدیدهای نظامی به نوعی پازل غربی‌ها برای تغییر مسیر گفتگوها در بیرون اتاق مذاکره را تکمیل کرده و مانع حصول توافق قوی شود، اکنون سر در لاک دفاعی فرو برده است.

این تغییر جهت معنادار صهیونیست‌ها در مرحله اول پس از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم ۱۷ در میانه مذاکرات وین و سپس در پی حمله بی‌عیب و نقص سپاه به مقر موساد در اربیل رقم خورد و بار دیگر نشان داد که بهره‌گیری هوشمندانه و هم‌زمان ظرفیت‌های «دیپلماسی» و «میدان» تا چه حد می‌تواند دشمن را زمین‌گیر کند.

ترس و واهمه به وجود آمده نزد صهیونیست‌ها به حدی است که آنها حتی پیشاپیش برای انتقال پناه‌جویان از سرزمین‌های اشغالی به یک کشور اروپایی در صورت وقوع یک درگیری با حزب‌الله لبنان، به فکر افتاده و طرح‌هایی از جمله خرید جزایری در یونان را ارائه کرده‌اند.

به نظر می‌رسد مجموعه اتفاقات رقم خورده در پی شرارت‌های مداوم صهیونیست‌ها، عملا دولت نفتالی بنت را دچار سردرگمی کرده و از آن سو با کاهش شدید اعتماد عمومی در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه ساخته است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی