شناسه خبر : 90172
تاریخ انتشار : 1400/12/17 15:02
آخرین تحولات سیزدهمین روز جنگ اوکراین

آخرین تحولات سیزدهمین روز جنگ اوکراین

خبرگزاری تاس در حساب توییتری خود نوشت: همانطور که نمایندگان مسکو و کی یف اذعان کردند، دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین، که در بلاروس برگزار شد، نتوانست نتایج مورد انتظار را به همراه داشته باشد.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: ۱۳:۲۶ تامین کنندگان اینترنت هلند شش وب سایت رسانه‌ای روسی را مسدود کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، تامین کنندگان اینترنت هلند روز سه شنبه دسترسی به شش وب سایت رسانه ای روسی را مسدود کردند.

 

۱۳:۲۴ مؤسسه رتبه بندی جهانی نام دانشگاه‌های روسیه و بلارس را از رتبه بندی هایش حذف می‌کند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، در پی تحولات اوضاع اخیر در اوکراین ، مؤسسه رتبه بندی جهانی دانشگاه ها تصمیم گرفت همکاری خود را با روسیه قطع کند و نیز در رتبه بندی های جدید این مؤسسه دانشگاه های روسیه و بلاروس حذف خواهند شد.
این مؤسسه اعلام کرد اکنون ما موسسات ( آموزشی) روسی و بلاروسی را از فهرست های جدید رتبه بندی کیو.اس خارج خواهیم کرد و از تبلیغ دانشگاه های این کشور و نیز روسیه به عنوان کشوری برای تحصیل دانشگاهی خودداری می کنیم. ما هرگونه همکاری و تعامل با مشتریان جدید در روسیه را متوقف خواهیم کرد و تعامل فعال فعلی با مشتریان روسی را به حالت تعلیق در می آوریم.

 

۱۲:۵۹ مادورو: درگیری اوکراین می‌تواند به جنگ جهانی سوم ختم شود

رئیس جمهور ونزوئلا می گوید درگیری اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت درگیری نظامی در اوکراین ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود و افزود مهم است این "جنون" جهانی متوقف شود.

 

۱۲:۵۹ تحرکات فرانسه برای از سرگیری صادرات گاز از سه استان تحت اشغال یمن

به گزارش پایگاه اینترنتی خبری الخبر الیمنی، همزمان با بحران گاز در اروپا به علت جنگ روسیه و اوکراین، شرکت توتال فرانسه اقدامات هدفمند خود برای ازسرگیری تولید گاز مایع و صدور آن از فاز 18 در منطقه صافر در استان مأرب را که از آغاز حمله عربستان به یمن متوقف شده بود , تسریع کرده است.

 

۱۲:۵۳ توقف خدمات رسانی مستقیم کنسولی انگلیس در پایتخت اوکراین

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد ارایه خدمات مستقیم کنسولی این کشور در «کی یف» را به علت وخامت اوضاع امنیتی اوکراین متوقف کرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد به علت وخاومت اوضاع امنیتی در اوکراین، انگلیس نمی تواند خدمات کنسولی مستقیم و رو در رو به متقاضیان در شهر کی یف ارایه کند.

 

۱۲:۵۰ درخواست رئیس جمهور سابق اوکراین از زلنسکی برای توقف خونریزی

رئیس جمهور سابق اوکراین ولودیمیر زلنسکی را به متوقف کردن خونریزی و دستیابی به توافق صلح دعوت کرد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ویکتور یانوکویچ رئیس جمهور سابق اوکراین از ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور درخواست کرد به هر قیمتی که شده خونریزی را متوقف کند و به توافق صلح دست یابد.

 

۱۲:۳۲ مقام ایتالیا:در نظر داریم در ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده از گاز روسیه مستقل شویم
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر انتقال انرژی ایتالیا روز سه شنبه اعلام کرد ایتالیا در نظر دارد ظرف ۲۴ تا ۳۰ ماه آینده از واردات گاز روسیه مستقل شود.

 

۱۲:۰۵ تصاویر خروج غیرنظامیان از شهر خارکیف

شبکه تلویزیونی الجزیره، تصاویر اختصاصی از خروج غیرنظامیان از شهر خارکیف اوکراین پخش کرد. به گزارش این شبکه، غیرنظامیان از گذرگاه های امنی که روسیه اعلام کرد با خودروهای خودشان به شهر دنیپرو می روند.

 

۱۲:۰۵ انتقاد تند وزیر خارجه اوکراین از شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی

شبکه الجزیره در خبر فوری گزارش داد: وزیر امور خارجه اوکراین با انتشار توئیتی، از شرکت هواپیمایی ال عال رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد.
وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به ادامه تعامل شرکت هواپیمایی ال عال با نظام بانکی روسیه، نوشت: شرکت هوایی ال عال با وجود تحریم های اعمال شده علیه مسکو، از خون اوکراینی ها پول جمع می‌کند.

 

۱۲:۰۴ هیئت اوکراینی اسناد ارائه شده در دور سوم مذاکرات را امضا نکرد

مقامات روسیه با اشاره به خودداری هیئت اوکراینی از امضای پیش نویس اسناد ارائه شده توسط هیئت روسیه تاکید کردند حکومت اوکراین کنترل اوضاع کشور را از دست داده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی روسیاالیوم، ولادیمیر مدینسکی رئیس هیئت روسیه در مذاکرات با اوکراین اعلام کرد هیئت کی‌یف در پایان دور سوم مذاکرات دو طرف در بلاروس، از امضای پیش نویس اسنادی که هیئت روسیه ارائه داد، خودداری کرد.

 

۱۱:۵۸  شمار آوارگان بحران اوکراین به زودی از مرز دو میلیون نفر می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلو، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان اعلام کرد شمار آوارگان درگیری های اوکراین امروز یا فردا از مرز دو میلیون نفر می گذرد.

 

۱۱:۴۷ وزیر خارجه هلند:همه کشور‌های اتحادیه اروپا باید بار تحریم انرژی روسیه را متحمل شوند

به گزارش خبرگزاری رویترز از ویلنیوس، وزیر امور خارجه هلند روز سه شنبه اعلام کرد همه گزینه های تحریم ها علیه روسیه روز میز قرار دارد اما اگر اتحادیه اروپا تحریم هایی را بر انرژی روسیه اعمال کند، همه کشورهای این اتحادیه باید بتوانند بار آن را متحمل شوند.

 

۱۱:۳۹ نیروی هوایی روسیه، ۱۵۸ هدف نظامی را در اوکراین منهدم کرد
شبکه المیادین در خبر فوری گزارش داد: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در روز گذشته ۱۵۸ هدف نظامی را در اوکراین منهدم کرد.
این وزارتخانه افزود: ارتش روسیه در زمان عملیات ویژه، ۲۴۸۲ هدف از زیرساخت‌های نظامی اوکراین را بمباران کرده است.

 

۱۱:۲۵ چین درباره فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا از واشنگتن توضیح خواست

شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد چین از آمریکا خواست درباره فعالیت های بیولوژیکی نظامی خود در داخل و خارج از کشور بخصوص در اوکراین توضیح دهد.

 

۱۱:۲۳ وزارت دفاع روسیه:مسکو کوریدور‌های بشردوستانه را از پنج شهر باز کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد روسیه کوریدور‌های بشردوستانه را از کی یف و چهار شهر دیگر باز کرد.

 

۱۱:۱۳  ورود بیش از سه هزار و ۴۰۰ اوکراینی به فلسطین اشغالی

به گزارش کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک، اداره جمعیت و مهاجرت رژیم اسرائیل صبح امروز در گزارشی اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه، ۳۴۵۶ اوکراینی وارد سرزمین های اشغالی شده اند.
اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی در سایت رسمی خود توضیح داده که از این تعداد، ۱۵۱ نفر بدون ذکر دلیل از ورود منع شده اند.
این اداره افزود از نیمه شب گذشته ۲۹۷ دارنده گذرنامه اوکراینی وارد سرزمین های اشغالی شده اند که از ورود دو نفر از آن‌ها جلوگیری شده است.
نشست هفتگی کابینه رژیم اسرائیل شاهد اختلافات عمده میان وزیران بود. آنان بر سر اینکه کسانی که از اوکراین می‌آیند به پرداخت ضمانت‌های مالی به عنوان شرط ورودشان به فرودگاه بن گوریون ملزم شوند اختلاف داشتند.
 

۱۱:۱۱ وزارت دفاع بلاروس: حتی یک سرباز از نیرو‌های ما در اوکراین حضور ندارد

شبکه تلویزیونی الغدیر گزارش داد وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد: حتی یک سرباز از نیروهای ما در خاک اوکراین حضور ندارد و ما در حال حاضر هیچ گونه فعالیت بسیج نیرو انجام نمی دهیم.

 

۱۱:۰۴ مقام اوکراین:کوریدور بشردوستانه در شهر سومی سه شنبه باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، معاون نخست وزیر اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد کوریدور بشردوستانه در شهر "سومی" اوکراین قرار است روز سه شنبه باز شود و غیرنظامیان در ساعت هشت به وقت گرینویچ با اتوبوس شروع به حرکت می کنند.

 

۱۱:۰۰ والاس:انگلیس از تصمیم لهستان در صورت ارائه جنگنده به اوکراین حمایت می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز، بن والاس وزیر دفاع انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد اگر لهستان تصمیم به تامین هواپیماهای جنگنده برای اوکراین گیرد، لندن از ورشو حمایت خواهد کرد.

 

۱۰:۴۱ نماینده چین: فرستادن سلاح و مزدور، اوضاع اوکراین را وخیم‌تر می‌کند

نماینده چین در سازمان ملل، تاکید کرد فرستادن سلاح و مزدور به اوکراین، اوضاع این کشور را وخیم تر می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، جوانگ جون در نشست شورای امنیت تاکید کرد ارسال سلاح و مزدور به اوکراین، فقط باعث وخیم تر شدن اوضاع و ایجاد عوامل خطرناک جدید می شود. وی از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست گفتگوی برابر با روسیه را بپذیرند. نماینده چین تاکید کرد پکن اعمال تحریم های یکجانبه را شیوه ناکارآمدی برای حل بحران در اوکراین می داند.

 

۱۰:۱۳ قدردانی بایدن از رئیس جمهور کره جنوبی برای پیوستن به تحریم‌های روسیه

به گزارش خبرگزاری رویترز ، کاخ آبی (دفتر اجرایی و اقامتگاه رسمی رئیس‌ جمهور کره جنوبی ) روز سه شنبه اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نامه ای از مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برای پیوستن به تحریم ها علیه روسیه قدردانی کرد.

 

۱۰:۰۶ ارسال یادداشت اعتراضی سفارت روسیه به وزارت خارجه فرانسه
شبکه تلویزیونی روسیا الیوم اعلام کرد، سفارت روسیه یادداشتی را به وزارت خارجه فرانسه پس از حمله به دفتر همکاری روسیه ارسال کرد.
سفارت روسیه در پاریس پس از حمله اخیر به دفتر همکاری روسیه در پاریس یادداشتی را به وزارت خارجه فرانسه ارسال کرد.

 

۰۹:۴۱ وزارت خارجه لوهانسک: همه خاک جمهوری را پس گرفتیم
وزارت امور خارجه در جمهوری خودخوانده لوهانسک، اعلام کرد نیرو‌های این جمهوری توانستند همه خاک آن را از نیرو‌های اوکراینی پس بگیرند.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، وزارت امور خارجه جمهوری لوهانسک با صدور بیانیه‌ای از تسلط نیرو‌های این جمهوری بر همه خاک آن خبر داد و افزود: مناطق مسکونی جمهوری لوهانسک از شمال تا شمال شرقی پاکسازی شد.
در این بیانیه آمده است: نیرو‌های جمهوری لوهانسک کنترل ۷۳ منطقه مسکونی متعلق به دو جمهوری لوهانسک و دونتسک را پس گرفتند.

۰۹:۲۱ سازمان ملل ادعای آمریکا را درباره به کارگیری جنگجویان سوری توسط روسیه در اوکراین رد کرد
سخنگوی سازمان ملل متحد ادعای وزارت دفاع آمریکا را درباره به کارگیری جنگجویان سوری توسط روسیه در اوکراین رد کرد و گفت قادر به تأیید این مطلب نیست.

 

۰۹:۱۶ ورود نیروهای جمهوری دونتسک به مرزهای زاپروژیا
ادوارد باسورین معاون فرمانده نیروهای جمهوری خلق دونتسک از ورود نیروهای این جمهوری به مرزهای استان زاپروژیا در اوکراین خبر داد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روسیا الیوم، ادوارد باسورین در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «یگان هایی از نیروهای جمهوری خلق دونتسک در چارچوب علمیات موفق نظامی، وارد مرزهای منطقه زاپروژیا شده اند».
باسورین افزود: این نیروها کنترل شهرهای آزوف، روزوفکا و میرنوی را به دست گرفته اند.
وی خاطر نشان کرد: «از ابتدای روز دوشنبه، دشمن 26 بار با موشک های گراد، توپخانه و خمپاره به اراضی جمهوری دونتسک حمله کرده است».
 

۰۹:۰۶ تصاویر آتش سوزی در مخازن سوخت نزدیک شهر ژیتومیر اوکراین
خبرگزاری صابرین نیوز تصاویری از آتش سوزی در مخازن سوخت نزدیک شهر ژیتومیر در جاده کی یف پایتخت اوکراین منتشر کرد.

۰۹:۰۶ نواک:تحریم نفت روسیه منجر به فاجعه‌ای برای بازار جهانی خواهد شد
الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه گفت خودداری از نفت روسیه عواقب فاجعه باری برای بازار جهانی خواهد داشت و افزایش قیمت‌ها غیرقابل پیش بینی خواهد بود که می‌تواند به بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه نفت برسد.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نواک تاکید کرد که برای جایگزینی مواد اولیه روسیه در بازار اروپا بیش از یک سال زمان نیاز است و مصرف کنندگان هزینه آن را پرداخت خواهند کرد.
نواک گفت روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپا است. اروپا حدود ۵۰۰ میلیون تن نفت مصرف می‌کند که حدود ۱۵۰ میلیون تن (یا ۳۰ درصد) از روسیه می‌آید. ۸۰ میلیون تن دیگر فرآورده‌های نفتی هم باید به آن اضافه کرد.
به گفته وی، اظهارات غرب مبنی بر رد احتمالی نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه باعث نگرانی مسکو شده، پایه‌های بازار را تضعیف کرده و عدم اطمینان ایجاد می‌کند.

 

۰۸:۰۲ معاون نخست وزیر روسیه: روسیه حق دارد پمپاژ گاز از طریق نورد استریم-1 را ممنوع کند
معاون نخست وزیر روسیه به خبرنگاران گفت روسیه حق دارد ممنوعیت پمپاژ گاز از طریق نورد استریم 1 را به دلیل ممنوعیت نورد استریم 2 به صورت متقابل انجام دهد، اما این کار را نمی کند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الکساندر نواک گفت ما درک می کنیم که در رابطه با اتهامات بی اساس علیه روسیه در مورد بحران انرژی در اروپا و اعمال ممنوعیت نورد استریم 2، ما حق داریم یک تصمیم متقابل بگیریم و حمل و نقل گاز از طریق نورد استریم 1 را تحریم کنیم که در حال حاضر در حداکثر سطح یعنی 100% بارگذاری می شود. اما تاکنون این تصمیم را نگرفته ایم. هیچکس از این کار سود نخواهد برد. اگرچه سیاستمداران اروپایی با اظهارات و اتهامات خود علیه روسیه ما را به این سمت سوق می دهند.

 

۰۷:۴۰ کره جنوبی، بانک مرکزی و صندوق‌های دولتی روسیه را تحریم کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: کره جنوبی معاملات با بانک مرکزی روسیه و صندوق‌های حاکمیتی وابسته به دولت این کشور را تحریم کرد.

 

۰۷:۴۰ پوتین: فقط نظامیان حرفه‌ای در عملیات ویژه نظامی اوکراین شرکت می‌کنند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت عملیات در اوکراین فقط توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود و من مطمئن هستم که آن‌ها امنیت و صلح را برای مردم روسیه تضمین می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین گفت سربازان وظیفه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت نمی‌کنند و نخواهند کرد، همچنین هیچ فراخوانی برای نیرو‌های ذخیره وجود نخواهد داشت.

 

۰۷:۳۹ پوتین: تنها نظامیان حرفه‌ای در عملیات ویژه نظامی اوکراین شرکت می‌کنند
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت عملیات در اوکراین فقط توسط نظامیان حرفه‌ای انجام می‌شود و من مطمئن هستم که آن‌ها امنیت و صلح را برای مردم روسیه تضمین می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین گفت سربازان وظیفه در عملیات نظامی ویژه در اوکراین شرکت نمی‌کنند و نخواهند کرد، همچنین هیچ فراخوانی برای نیرو‌های ذخیره وجود نخواهد داشت.

 

۰۷:۳۷ تحریم‌های استرالیا علیه افسران بلندپایه ارتش و خبرنگاران طرفدار روسیه
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: استرالیا افسران بلندپایه ارتش روسیه و خبرنگاران طرفدار این کشور را تحریم کرد.

 

۰۷:۳۶ تحریم‌های جدید ژاپن علیه روسیه و بلاروس
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: ژاپن اموال ۳۲ مقام و شخصیت روسی و بلاروسی را مسدود کرد. وزارت دارایی ژاپن هم صادرات تجهیزات پالایش نفت را به روسیه تحریم کرد.

 

۰۷:۲۶ تعداد تحریم‌ها علیه روسیه به ۵۵۳۰ تحریم رسید
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد مجموع تحریم‌ها علیه روسیه به پنج هزار و ۵۳۰ تحریم رسید که از تعداد تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و کره شمالی بیشتر است.


۰۷:۱۹  یک شرکت نفتی در استرالیا تصمیم گرفت واردات نفت را از روسیه متوقف کند
شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد شرکت استرالیایی انرژی «ویوا» تصمیم گرفته است خرید نفت خام را از روسیه متوقف کند.
 

۰۶:۳۶ نماینده روسیه: شهروندان گروگان نازی‌ها و رادیکال‌های اوکراینی هستند
نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت، گلوله باران شهر‌ها از جانب روسیه نیست بلکه رادیکال‌ها و نازی‌های اوکراینی هستند که شهر‌ها را به گروگان خویش گرفته و مردم را به سپر انسانی خود تبدیل کرده اند.

 

۰۶:۳۳ تظاهرات شهروندان در اودسای اوکراین در حمایت از روسیه
 شهروندان اوکراینی در شهر اودسا در حمایت از روسیه تظاهرات کردند. شرکت کنندگان با حمل پرچم روسیه، شعار‌هایی را در حمایت از مسکو سر دادند.

۰۵:۲۹ اظهارات نماینده چین در شورای امینت

نماینده چین در نشست شورای امنیت درباره تهدید‌ها علیه امنیت و صلح جهانی از تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه ابراز نگرانی کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، ژانگ جون، نماینده دائم چین در سازمان ملل ارسال سلاح به اوکراین را موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور دانست. جون گفت: " ما همچنان از اوضاع در اوکراین نگرانیم و از افزایش تلفات غیرنظامیان عمیقاً ابراز تأسف می‌کنیم. ما خواهان بیشترین خویشتنداری و افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ و اطمینان از حفظ جان غیرنظامیان، دارایی‌ها و تأمین نیاز‌های اولیه آن‌ها هستیم.

 

۰۵:۱۶نخست وزیر اسبق اوکراین: اروپا استقلال رای ندارد بلکه تحت سلطه آمریکاست 
نخست وزیر اسبق اوکراین می‌گوید، فرانسه و آلمان کشور‌هایی مستقل نیستند بلکه آمریکا همانگونه که اوکراین را در کنترل خود دارد، بر این دو کشور، بر اتحادیه اروپا و بر ناتو هم مسلط است و اگر توافقی در موضوع اوکراین باشد باید با آمریکا باشد.

 

۰۴:۵۶ تماس تلفنی بلینکن با همتای اوکراینی 
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حساب توییتری خود نوشت: با دمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین در مورد حمایت بی دریغ آمریکا از مردم اوکراین و تلاش‌های مداوم برای توقف جنگ انتخابی پوتین گفتگو کردیم.

 

۰۴:۵۲ ناوشکن‌های آمریکایی وارد دریای بالتیک شدند
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در حساب توییتری خود نوشت: ناوشکن‌های آمریکایی پس از پایان دور سوم مذاکرات مسکو و کی یف، وارد دریای بالتیک شدند.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی