شناسه خبر : 90029
تاریخ انتشار : 1400/12/14 11:53
جزئیات عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

جزئیات عرضه سهام استقلال و پرسپولیس

رئیس سازمان خصوصی تشریح جزئیات عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در روز سوم شعبان، از انضباط مالی و ساماندهی صورت‌های مالی دو باشگاه با وورد به فرابورس خبر داد.

نورنیوزـگروه جامعه: حسین قربان‌زاده در نشست خبری با موضوع آغاز واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به مردم، اظهار داشت: در سنوات گذشته برای تحقق این موضوع در سازمان خصوصی اقدامات مهمی انجام شده است. براین اساس با اصلاح اساسنامه و تجدید ارزیابی دارایی دو باشگاه وارد مرحله قابل قبول برای عرضه سهام به شکل عمومی  شدند. از سال 1378دو باشگاه در فهرست واگذاری قرار گرفتند و  این اتفاق در روز میلاد امام حسین، سوم شعبان رخ خواهد داد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی با  اشاره به تشکیل ستاد آمادگی واگذاری این دو باشگاه در وزارت اقتصاد، گفت: در این ستاد، علاوه بر مقامات دولتی وزارت اقتصاد و وزارت ورزش، سازمان مالیاتی، سازمان حسابرسی، مدیران دو باشگاه نیز فعالیت و نقش‌آفرینی جدی داشتند.

وی افزود: اصلاح ساختار مالی، طرح کسب و‌ کار و درآمدزایی دو باشگاه و تعیین تکلیف اموال و املاک غیرمنقول آنها و به طور کلی آماده‌سازی شرایط واگذاری سهام در فرابورس در ستاد مذکور انجام شد.

قربا‌ن‌زاده تصریح کرد: در آینده و بعد از عرضه سهام در فرابورس دو باشگاه براساس اصول مدیریت حاکمیت شرکتی اداره خواهند شد تا به یک نظم سازمانی و شرکتی قابل قبول برسند.

واگذاری سهام دو باشگاه، انقلاب بزرگ در فوتبال ایران

در ادامه این نشست، آجرلو مدیر عامل باشگاه استقلال گفت: این واگذاری سهام صورت نمیگرفت مگر با عزم راسخ دولت سیزدهم.

وی افزود، مردم صاحبان اصلی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند، به هر حال بعد از مدتها تلاش این اقدام انجام شد و مدیریت این دوباشگاه در معرض شفافیت و قضاوت عمومی قرار خواهد گرفت. مشارکت عمومی در مدیریت دو  باشگاه منجر به تولید ثروت برای آنها خواهد شد. در این چند سال حق دو باشگاه تضییع شد. به عنوان مثال صدا و سیما در خصوص پرداخت حق پخش کوتاهی کرده و دو باشگاه در این حوزه آسیب جدی دیده اند. پول تبلیغات تلویزیونی متعلق به دو باشگاه است و از امروز دو باشگاه تنها نیستند و با سازوکار بورس حق خود را پس میگیرند. وقتی‌‌منافع دوباشگاه با مردم به اشتراک گذاشته شود منجر به بالندگی اقتصادی دو باشگاه خواهد شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی