شناسه خبر : 89850
تاریخ انتشار : 1400/12/09 14:01
واکسن‌های استنشاقی، کووید-19 را مغلوب می‌کنند؟

واکسن‌های استنشاقی، کووید-19 را مغلوب می‌کنند؟

کارشناسان بر این باورند که واکسن‌های استنشاقی می‌توانند کووید-19 را در بازی شطرنج جهانی علیه این پاندمی کیش‌مات کنند.

نورنیوز-گروه جامعه: دکتر “امش آدالجا”(Amesh Adalja)، محقق ارشد مرکز سلامت جان هاپکینز در بالتیمور می‌گوید که هدف قرار دادن مناطق آناتومی خاصی در بدن که در آن‌ها ایمنی از اهمیت بیشتری برخوردار است می‌تواند محافظتی با دوام‌تر و گسترده‌تر در برابر ویروس‌های تنفسی نسبت به واکسن‌های تزریقی ایجاد کند.

رونمایی از واکسن استنشاقی جدید کووید-۱۹

یک واکسن استنشاقی جدید کووید-۱۹ به تازگی توسط محققان دانشگاه مک‌مستر (McMaster) ساخته شده و آزمایش‌های آزمایشگاهی خود را به پایان رسانده است.

این واکسن در موش‌ها بی‌ خطر بوده و پاسخ ایمنی قوی در برابر ویروس ایجاد می‌کند.

محققان اکنون واکسن جدید خود را وارد فاز اول کارآزمایی بالینی کرده‌اند تا ببینند آیا این واکسن می‌تواند ایمنی بزرگسالانی که پیش‌تر دو دوز واکسن مبتنی بر آران‌ای پیامرسان تزریق کرده‌اند را بهبود بخشد یا خیر.

محققان کانادایی واکسن خود را از طریق یک نبولایزر به فرد منتقل می‌کنند. نبولایزر وسیله‌ای برای رساندن دارو به قسمت‌های مختلف دستگاه تنفس از طریق تنفس است. این دستگاه مواد مایع را تبدیل به افشانه می‌کند و آن را از طریق تنفس به عمق ریه‌ها می‌رساند.

متیو میلر (Matthew Miller) سرپرست این تحقیقات و مایکل جی دی گروت(Michael G. DeGroote) دانشیار موسسه تحقیقات بیماری‌های عفونی از دانشگاه مک مستر در انتاریو(Ontario) می‌گوید که ما می‌دانیم که وقتی ایمنی را در ریه تحریک کنیم، کیفیت آن با زمانی که واکسن را تزریق کنیم متفاوت خواهد بود.


خبرگزاری صنایع
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی