شناسه خبر : 89740
تاریخ انتشار : 1400/12/07 13:02
تداوم بارش‌ها تا روز سه‌شنبه

تداوم بارش‌ها تا روز سه‌شنبه

کارشناس سازمان هواشناسی از بارندگی در همه استان‌های کشور بجز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان خبر داد و گفت: در مناطق سردسیر و مرتفع این بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

نورنیوز-گروه جامعه: کبری رفیعی در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور افزود: امروز در همه استان‌های کشور بجز خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، در برخی ساعات بارش باران و وزش باد موقت رخ می‌دهد که گاهی همراه با رعد و برق خواهد بود.
رفیعی ادامه داد: از اواخر وقت امروز به تدریج میزان بارش‌ها در نیمه غربی کشور کم خواهد شد و فردا یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی، استان‌های شرقی دریای خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور بارش خواهند داشت.
وی افزود: شدت بارش‌ها فردا به استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد رسید و روز دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور بارش‌ها به شکل پراکنده خواهد بود.
رفیعی گفت: روز سه‌شنبه این بارش‌ها به شرق کشور محدود خواهد شد و روز چهارشنبه جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور برقرار می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: امروز به علت پدیده گرما در استان‌ها ساحلی خزر افزایش دمای ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود و از روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور کاهش نسبی دما را خواهیم داشت.
وی افزود: طی روز‌های شنبه و یکشنبه در بخش‌های شرق و جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند، به علت وزش باد شدید موقت احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد.
رفیعی گفت: آب‌های خلیج فارس هم روز‌های یکشنبه و دوشنبه مواج و متلاطم خواهند شد.
کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را نیمه ابری و گاهی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: در برخی ساعات بارش باران را در تهران خواهیم داشت و بیشینه دما به ۱۶ درجه بالای صفر و کمینه دما فردا به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.
رفیعی افزود: سردترین مرکز استان کشور امروز بجنورد با هوای حداقل یک درجه زیر صفر، ارومیه ۲ درجه بالای صفر و مشهد هم ۳ درجه بالای صفر است.


خبرگزاری صدا و سیما
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی