شناسه خبر : 89240
تاریخ انتشار : 1400/11/25 14:19
شکست راهبرد فشار حداکثری زمینه تهاجم ترکیبی را فراهم کرده است

شکست راهبرد فشار حداکثری زمینه تهاجم ترکیبی را فراهم کرده است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تهاجم ترکیبی مرحله تکامل‌یافته دفاع بازدارنده و دفاع فعال است، گفت: حال که دشمن در مهمترین راهبرد خودش در مقابل جمهوری اسلامی ایران؛ فشار حداکثری شکست خورده، اکنون نوبت جمهوری اسلامی است که ضمن تداوم اقدامات خود در حوزه دفاع بازدارنده و دفاع فعال، وارد موضع تهاجمی نشان داده و این را به دشمنی که اقرار به شکست کرده، نشان دهد.

نورنیوزـگروه سیاست: سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی درباره فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تهاجم ترکیبی همه‌جانبه به دشمن و نسبت این راهبرد جدید با مقاومت بازدارنده و مقاومت فعال گفت: با توجه به فرمان جدید رهبر معظم انقلاب درباره حرکت غیرانفعالی و تهاجمی و آفندی باید گفت برای رسیدن به این نقطه اساسی و مهم مراحل قبلی باید طی می‌شد و تهاجم ترکیبی مرحله تکامل‌یافته مراحل قبلی است که کشور از یک فاز دفاعی به یک فاز دفاعی فعال برسد و اکنون به یک فاز تهاجمی منتقل شود و همه اینها مراحل تکمیلی یک حرکت روبه‌جلو و تکامل‌یافته است.

وی افزود: براین اساس باید همه امکانات و شرایط در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی بسیج شده و در چارچوب یک قرارگاه کار خود را انجام دهد. باید توجه داشت که این زمان به این دلیل برای تهاجم ترکیبی انتخاب شده که کشور توانسته مراحل قبلی را به خوبی پشت سر بگذارد و در وضعیت فعلی یک هماهنگی کامل بین قوای کشور به وجود آمده تا بتواند این گام تهاجمی را مدیریت کند. در واقع رهبر معظم انقلاب به این نکته واقف هستند که این امر نیازمند یک قرارگاه مرکزی است و این هماهنگی داخلی امکان تشکیل این قرارگاه مرکزی را فراهم ساخته است.

صدرالحسینی درباره تأکید رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر بر مسئله «جهاد تبیین» و ارتباط آن با این فرمان تهاجمی گفت: در وضعیت کنونی گام اول فاز تهاجمی تقویت روحیه، آگاهی و اطلاعات آحاد مردم در داخل کشور است که عنصر و مؤلفه اصلی این امر جهاد تبیین است.

نقش انسجام‌بخش جهاد تبیین در جبهه داخلی

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در واقع زمانی می‌توان حرکت تهاجمی را در مرحله جدید انجام داد که یک آمادگی کامل و صد در صد و هوشیاری کامل برای مقابله با عملیات روانی، رسانه‌ای و شناختی دشمن شکل گرفته باشد. فرمایش رهبر معظم انقلاب در ماه‌های اخیر و تأکید ایشان بر موضوع «جهاد تبیین» برای این است که بتوان در جبهه خودی هماهنگی، انسجام و شناخت دقیق و کامل نسبت به اقدامات خصمانه دشمن در سه حوزه روانی، رسانه‌ای و شناختی ایجاد کرد.

وی یادآور شد: به عبارتی برای قوام و انسجام داخلی مسئله جهاد تبیین مهمترین رویکردی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند و در این راستا همه دستگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغی، نخبگان و اقشار مختلف مردم مسئولیت دارند و رهبر معظم انقلاب به این اشاره کردند که هر شخصی که منبر، تریبون و بلندگویی در اختیار دارد این وظیفه اساسی روشنگری و تبیین را برعهده دارد.

توانمندی داخلی و ناکامی راهبرد فشار حداکثری؛ پیام فرمان تهاجم ترکیبی

صدرالحسینی درباره اینکه می‌توان این فرمان تهاجم ترکیبی را به معنای شکست کامل فشار حداکثری دشمنان تلقی کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب با توجه به شناخت کاملی که نسبت به همه توانمندی‌ها و زوایای مختلف داخلی و شکست قطعی نظام سلطه در جریان فشار حداکثری به حوزه اقتصاد کشور دارند این فرمان تهاجمی را صادر کردند که حکایت از ناکامی فشار حداکثری در مقابل توان داخلی دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: در واقع این فرمان این هدف را دنبال می‌کند که حال که دشمن در مهمترین راهبرد خودش در مقابل جمهوری اسلامی ایران شکست خورده، اکنون نوبت جمهوری اسلامی است که ضمن تداوم اقدامات خود در حوزه دفاع بازدارنده و دفاع فعال، وارد موضع تهاجمی نشان داده و این را به دشمنی که اقرار به شکست کرده، نشان دهد.


خبرگزاری بین المللی قرآن
کلید واژگان
تهاجمتهاجم ترکیبی
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی