شناسه خبر : 87724
تاریخ انتشار : 1400/11/13 11:01
پرونده ویژه «نورنیوز» درباره وضعیت صنعت خودروی کشور

پرونده ویژه؛

پرونده ویژه «نورنیوز» درباره وضعیت صنعت خودروی کشور

آسیب‌شناسی و بررسی ریشه‌های شکل‌گیری وضعیت نابسامان صنعت خودرو در کشور یکی از مهمترین اقداماتی است که باید برای برون‌رفت از شرایط نگران‌کننده کنونی از سوی رسانه‌های گروهی و کارشناسان این حوزه با هدف تصمیم‌سازی به منظور تغییر سیاست‌ها، رویکردها و شیوه اداره این صنعت پیگیری شود.

نورنیوز ـ گروه اقتصادی: روز یک‌شنبه هفته جاری رهبر معظم انقلاب در دیداری ویژه و منحصر به‌ فرد با تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعت‌گران ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور و ابعاد مواجهه با جنگ همه‌جانبه اقتصادی و تقدیر از ایستادگی مثال‌زدنی سربازان و افسران این جنگ تمام‌عیار که مانع تحقق اهداف دشمنان شد، مواردی را نیز به عنوان آسیب‌شناسی در این خصوص مطرح کردند.

یکی از مهمترین نکاتی که در بخش آسیب‌شناسی از سوی ایشان عنوان شد و نشان از اشراف کامل رهبری بر شرایط جامعه از این حیث داشت، موضوع صنعت خودرو به ویژه از نقطه‌نظر دو موضوع مهم «کیفیت» و «قیمت تمام‌شده» بود.

رهنمودها و گلایه‌های رهبر انقلاب در این خصوص با توجه به تغییر و تحولی که از سوی دولت سیزدهم در این حوزه کلید خورده، نور امیدی را در دل مردم ایجاد کرد که برای عملیاتی شدن آن نیاز مبرم به بسترسازی‌های لازم و بکارگیری الزامات تحقق این نقشه راه دارد.

در همین راستا؛ «نورنیوز» قصد دارد پیرو فرمایشات اخیر رهبری در مورد وضعیت صنعت خودرو در کشور، آسیب‌شناسی صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب اسلامی را در قالب یک پرونده جامع بررسی کند.

برای پیگیری این پرونده ضمن گفتگوی صریح و شفاف با وزرا، مسئولین ارشد، مدیران و کارشناسان ذیربط، وضعیت فعلی صنعت خودرو و ریشه های شکل گیری شرایط نابسامان کنونی به بحث گذارده خواهد شد.

مشارکت فعال مخاطبین محترم «نورنیوز» و بیان نقطه نظرات، سوالات و دیدگاه‌های آنان در این زمینه به طور قطع به افزایش غنا و کیفیت گفتگوها و دستیابی به نتیجه بهتر کمک شایان توجهی خواهد کرد.

تلاش می‌شود مجموعه گفتگوهای انجام شده، در قالب کتاب آسیب‌شناسی صنعت خودرو پس از پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شود.

لازم به ذکر است در همین خصوص؛ اولین‌ گفتگوی انجام شده با یکی از مدیران سابق خودروسازی کشور ابتدای هفته آینده‌ منتشر خواهد شد.


نورنیوز
اخبار مرتبط


نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی