شناسه خبر : 75286
تاریخ انتشار : 1400/06/16 14:49
پذیرش 80 نخبه افغانستانی در دانشگاه‌های ایران

پذیرش 80 نخبه افغانستانی در دانشگاه‌های ایران

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نوشت: هشتاد نفر از 100 نفر اول کنکور کشور افغانستان، با حمایت بنیاد ملی نخبگان در چهار دانشگاه کشورمان پذیرش شدند.

نورنیوز-گروه بین‌الملل: سورنا ستاری در صفحه شخصی اینستاگرام خود پستی در خصوص نخبگان و مهاجران افغانستانی منتشر کرد.

ستاری در این پست افزود: «در میان مهاجرین همسایه شرقی ما از کشور افغانستان هستند افرادی که به حوزه کاری من مربوط هستند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه های ما در حال حاضر پذیرای ده ها هزار نفر دانشجوی افغانستانی هستند. امسال مهمان های ویژه تری هم خواهیم داشت.  از کشور افغانستان هشتاد نفر در 4 دانشگاه کشورمان با حمایت بنیاد ملی نخبگان پذیرش شدند.

ستاری ادامه داد: معاونت علمی و فناوری هم در دو سال گذشته از فعالیت های نخبگان، استارت‌آپ‌ ها و کارآفرینان افغانستان بطور جدی حمایت کرده است.

وی یادآور شد: حضور نخبگان و کارآفرینان افغانستانی به تبادلات اقتصادی و توسعه روابط و صادرات محصولات ایرانی کمک شایانی خواهد کرد و روابط ساختاری علمی و اقتصادی را بین دو کشور مسلمان، همسایه و همزبان را توسعه خواهد داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: در حال حاضر این عزیزان بیش از 45 شرکت دانش بنیان را سرپرستی و هدایت می کنند و باعث کارآفرینی برای ایرانیان هم شده اند.

ستاری در پایان نوشت: در یک برنامه منسجم در دو سال گذشته و با همکاری نزدیک وزارت کشور برای بیش از 400 نفر از نخبگان و کارآفرینان افغانستانی اقامت های پنج ساله و بالاتر صادر شده و زمینه فعالیت های علمی، تحقیقاتی و کارآفرینی ایشان در کشور توسعه قابل ملاحظه ای داشته است. این حمایت ها همچنان با جدیت بیشتر ادامه خواهد داشت.

Untitled

Untitleda


اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی