شناسه خبر : 75257
تاریخ انتشار : 1400/06/15 16:41
کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زائران را پذیرش نمی‌کند

کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زائران را پذیرش نمی‌کند

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان گفت: کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زائران را پذیرش نمی‌کند و زائران حسینی فقط از طریق هوایی اعزام می‌شوند.

نورنیوز-گروه اجتماعی: ولی‌الله حیاتی ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور عراق از طریق مرزهای زمینی زائران را پذیرش نمی‌کند، تأکید کرد: مرز چذابه و شلمچه در خوزستان به روی زائرین عتبات عالیات بسته است و مردم برای رفتن به عراق از طریق این دو مرز اقدام نکنند.

وی بیان کرد: بر اساس اعلام مسئولان کشور عراق سفر به عتبات عالیات برای شرکت در کنگره پیاده‌روی اربعین حسینی تنها از طریق هوایی مقدور است؛ بنابراین اگر افرادی قصد عزیمت به این کنگره را دارند تنها از طریق مرزهای هوایی اقدام کنند.

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان افزود: کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا  امسال 30 هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره  اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است؛ بنابراین موکب دارانی که هر ساله در کشور عراق به زائران خدمات‌دهی می‌کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام می‌شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در خوزستان تأکید کرد: بر همین اساس امسال هیچ‌گونه موکبی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زائرین در مسیرهای شلمچه و چذابه برپا نمی‌شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب را در کشور عراق دارند تنها از مسیر هوایی می‌توانند به این کشور سفر کنند.

وی افزود: از عموم مردم درخواست می‌شود که با توجه با بسته شدن مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشور عراق به روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان، مردم به این دو مرز سفر نکنند تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

حیاتی با یادآوری اینکه مرزها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد، گفت: کسانی که قصد دارند از طریق مرز هوایی به عراق سفر کنند باید 72 ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست p.c.r کنند تا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود.

 


اخبار مرتبط










نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی