شناسه خبر : 74586
تاریخ انتشار : 1400/05/19 10:18
گروه هفت؛ متهمانی در لباس قاضی!

نورنیوز بررسی کرد؛

گروه هفت؛ متهمانی در لباس قاضی!

گروه هفت، بدون هیچ سندی در حالی ایران و متحدانش را متهم به تهدید امنیت جهان می‌کند که جهانیان اذعان دارند؛ ایران و متحدانش در جبهه مقاومت کانون صلح و امنیت منطقه و جهان بوده‌اند و اگر مبارزه آنها با تروریسم نبود قطعا امروز جهان با موجی از خشونت و کشتار تروریست‌ها مواجه بود.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: پس از گذشت چند روز از اتهام‌زنی‌های بی‌سند و مدرک آمریکا و انگلیس به ایران که متاثر از سناریوی سران رژیم صهیونیستی درباره نفتکش این رژیم در دریای عمان بود، گروه هفت که استقلالش را قربانی یک‌جانبه‌گرایی آمریکا کرده نیز بدون هیچ استدلالی به موضع‌گیری علیه ایران پرداخت.

وزیران خارجه کشورهای گروه هفت شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، پادشاهی انگلیس و آمریکا، بدون ارائه مستندات ایران را به دست داشتن در این حمله ادعایی متهم کردند.

موضع‌گیری ضدایرانی گروه هفت با ادعای حمایت از امنیت جهان از چند جهت قابل توجه است:
نخست آنکه؛ بسیاری از این کشورها کارنامه‌ای سیاه در نسل‌کشی و اقدام علیه بشریت آن هم در قرن بیست و یکم دارند که نمونه عینی آن وضعیت بحرانی رنگین‌پوستان و نسل‌کشی آنها در آمریکاست که نه تنها مورد استثمار قرار می‌گیرند بلکه کشتن آنها به دست پلیس  امری عادی است. 
در کانادا اسناد افشا شده از نسل‌کشی کودکان بومیان به دست ساختار حاکم بر این کشور حکایت دارد. نکته قابل توجه آنکه جنگ‌هایی که بسیاری از اعضا گروه 7 به پا کرده‌اند میلیون‌ها نفر را آواره کرده است که به اذعان سازمان ملل در معرض مرگ ناشی از قحظی و بیماری و نبودن امکانات بهداشتی و درمانی قرار دارند.

دوم آنکه؛ ترکیب گروه 7 نشان می‌دهد که آنها کانون نظامی‌گری و لشگرکشی‌های خونین در جهان بوده‌ و هستند که نمود آن 20 سال اشغال افغانستان است. امروز این کشورها در حالی افغانستان را ترک می‌کنند که هنوز پاسخی به سوالاتی همچون بحران اقتصادی و اجتماعی که به این کشور تحمیل کرده‌اند.

سوم آنکه؛ گروه 7، بدون هیچ سندی در حالی ایران و متحدانش را متهم به تهدید امنیت جهان می‌کند که جهانیان اذعان دارند؛ ایران و متحدانش در جبهه مقاومت کانون صلح و امنیت منطقه و جهان بوده‌اند و اگر مبارزه آنها با تروریسم نبود قطعا امروز جهان با موجی از خشونت و کشتار تروریست‌ها مواجه بود حال آنکه ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا که اعضا گروه 7 نیز عضو آن هستند نه تنها اقدامی برای امنیت جهان صورت نداده‌اند بلکه خود حامی تروریسم بوده‌اند و حتی با بمباران مواضع سوریه و عراق به عنوان مبارزان با تروریسم برای ادامه حیات تروریست‌ها اقدام می‌کنند. البته نباید فراموش کرد که بسیاری از اعضا گروه 7 از تامین کنندگان سلاح برای رژیم صهیونیستی و سعودی هستند که با تروریسم دولتیشان امنیت جهان را تهدید می‌کنند.

چهارم آنکه؛ گروه 7 در حالی ادعای حمایت از امنیت جهان را سر می‌دهد که در اقدامی مغایر با تمان قوانین بین‌المللی و بشر دوستانه این گروه رسما از درخواست جهانی برای تامین واکسن کرونا برای کشورهای فقیر خودداری کرده است. هرچند برخی از اعضا مانند ژاپن با اعطای واکسن به سایر کشورها اقداماتی در مبارزه جهانی با کرونا صورت داده‌اند اما نگاه گروه 7 و بسیاری کشورهای عضو آن به کرونا و واکسن کرونا ماهیت اصلی این گروه را آشکار می‌سازد. سران کشور‌های عضو گروه ۷ در نشستی که در منطقه کورنوال انگلیس برگزار شد، با درخواست‌ها برای اختصاص بودجه به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشور‌های فقیر مخالفت کردند.

جالب توجه آنکه پیشتر نیز هانس کلوگ مدیر بخش اروپای سازمان جهانی بهداشت با ابراز نگرانی از شیوع گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا، خواستار اتحاد کشورهای غربی به‌منظور تسریع روند واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹ و آغاز تقسیم واکسن با کشورهای فقیر شد اما این خواسته نیز رد شد.

گروه 7  در حالی خود را برترین اقتصاد جهان می‌نامند و حتی ادعای تصمیم گیری برای اقتصاد جهان را دارد که عدم مسئولیت پذیری این کشورها صدای نهادهای جهانی را درآورده است چنانکه تدروس ادهانوم رئیس سازمان جهانی بهداشت از این که کشورهای ثروتمند می‌کوشند واکسن کرونا را به انحصار خود در آورند انتقاد کرده است.

در همین حال هیل نوشت، دولت فدرال آمریکا مقادیر زیادی بیش از نیازش واکسن ذخیره کرده است در حالی که بقیه جهان با کمبود واکسن دست و پنجه نرم می‌کنند.

حال این سوال مطرح است گروه هفتی که خود را ناجی امنیت جهان می‌نامد چگونه است که در برابر همه‌گیری کرونا راه انحصار و خودبرتربینی را در پیش گرفته و از کمک به سایر کشورها خودداری می‌کند.

عملکرد این کشورها در قبال بحران کرونا و بی تفاوتی آنها در برابر جان صدها میلیون انسان، نشانگر این حقیقت است که بسیاری از اعضای غربی این گروه نه ناجی امنیت جهان بلکه تهدیدی برای امنیت جهان می‌باشند و به جای مدعی بودن و پرونده سازی دروغین علیه سایر کشورها باید به جرم تهدید کردن امنیت جهان مورد بازخواست و محاکمه قرار گیرند.

 در این میان اعضایی همچون ژاپن هر چند گام‌هایی برای مبارزه جهانی با کرونا برداشته‌اند اما اصرارشان بر ماندن در گروه مذکور و تن دادنشان به رفتاری غیر اصولی گروه 7 علیه سایر کشورها نظیر آنچه در قبال جمهوری اسلامی صورت داده‌اند، زمینه ساز قرار گرفتن آنها در کنار سایر اعضای گروه می‌گردد که بی اعتمادی و بدبینی افکار عمومی جهان در قبال آنها را نیز به همراه خواهد داشت. مسئله‌ای که راه خروج از آن، پایان دادن به تسلیم شدن در برابر یک جانبه گرایی‌ها و بی منطقی‌های آمریکا در گروه 7 و سایر عرصه‌های جهانی است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی