شناسه خبر : 73369
تاریخ انتشار : 1400/04/15 17:50
حمله اسلام‌ستیزانه به یک مسجد در آمستردام

نورنیوز بررسی کرد؛

حمله اسلام‌ستیزانه به یک مسجد در آمستردام

اسلام‌ستیزی و اعمال رفتارهای دوگانه علیه مسلمانان به بخشی از ساختار حاکم بر اروپا مبدل شده است. بر اساس این تفکر در حالی در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوعیت حجاب اعمال می‌شود که اهانت به مقدسات اسلامی و انتشار کاریکاتور و مطالب ضد اسلامی مجاز و برابر با آزادی بیان عنوان می‌شود.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: خبرگزاری آناتولی در گزارشی خبر داد؛ افرادی ناشناس یک مسجد در آمستردام پایتخت هلند را هدف تعرض قرار داده و شیشه‌های آن با را بُطری‌های مشروبات الکلی شکستند.

این اقدام در گذشته نیز تکرار شده است چنانچه در دسامبر ۲۰۲۰ هم یک فرد نقابدار با سنگ شیشه‌های مسجدی را شکسته بود.

این رفتارهای اسلام‌ستیزانه این سوال را مطرح می‌سازد که چرا چنین رفتارهایی آن هم در قرن بیست و یکم که ادعای همزیستی مسالمت‌آمیز مطرح می‌شود، صورت می‌گیرد؟

الف) ساختار حاکم بر هلند: بخشی از این اسلام‌ستیزی را در عملکرد دولت‌مردان هلند می‌توان مشاهده کرد چنانچه هلند در جمع کشورهای اروپایی قرار دارد که ممنوعیت حجاب و اعمال محدودیت علیه مسلمان اجرا می‌شود.

مجلس علیای هلند، مصوبه مجلس سفلای این کشور را در ممنوعیت حجاب کامل چهره در مکان های عمومی، تصویب نهایی کرده است.

این روند چنان است که برخی جریان‌های سیاسی نیز رسما به اسلام‌ستیزی می‌پردازند چنانچه «خیرت ویلدرز»، از رهبران حزب توده‌گرای آزادی (PVV)، قرآن را با کتاب «نبرد من» به قلم آدولف هیتلر، رهبر رژیم نازی آلمان در جنگ دوم جهانی، مقایسه کرده و خواستار ممنوع شدن چاپ و پخش آن در هلند شده است.

ب) اسلام‌ستیزی سیستماتیک: اسلام‌ستیزی و اعمال رفتارهای دوگانه علیه مسلمانان به بخشی از ساختار حاکم بر اروپا مبدل شده است. بر اساس این تفکر در حالی در بسیاری از کشورهای اروپایی ممنوعیت حجاب اعمال می‌شود که اهانت به مقدسات اسلامی و انتشار کاریکاتور و مطالب ضد اسلامی مجاز و برابر با آزادی بیان عنوان می‌شود اما اعتراض به ممنوعیت حجاب و هتاکی به مقدسات اسلامی، جرم بوده و برای آن جریمه نقدی و زندان در نظر گرفته می‌شود.

نمود این رفتارها را در انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو می‌توان مشاهده کرد. در کشورهایی مانند فرانسه سوال کردن در باب هولوکاست جرم محسوب می‌شود اما اسلام‌ستیزی مجاز بوده و بخشی از آزادی بیان است.

 البته مباحثی همچون کشتار مسلمانان توسط غربِ مدعی حقوق بشر در افغانستان و عراق، یا حمایت آنها از قاتلان مسلمانان نظیر تروریست‌ها و رژیم صهیونیستی، اعمال تحریم علیه بسیاری از کشورهای اسلامی در قالب تروریسم اقتصادی و علمی و... را می‌توان به این اسلام‌ستیزی سیستماتیک افزود.

نکته آنکه سکوت در برابر حمله نژادپرستانه به مسجدی در هلند نمادی دیگر از تناقضات رفتاری مدعیان حقوق بشر است چنانکه ترودو نخست وزیر کانادا که هفته گذشته ضمن محکوم‌ کردن حمله به کلیساها، این اقدامات را رفتاری علیه آزادی و حقوق کسانی دانسته بود که برای دعا کردن به مکانی خلوت و معنوی روی آورده‌اند، اکنون در برابر این حمله اسلام ستیزانه به مسجدی که مکانی امن و معنوی برای به آرامش رسیدن مسلمانان است، سکوت کرده است.

 این دوگانگی رفتاری بیانگر نژادپرستی نهادینه شده در میان دولتمردان غربی است که نتیجه آن استمرار هتاکی به مقدسات مسلمانان و نسل‌کشی‌هایی همچون نسل‌کشی کودکان بومی توسط دولتمردان کانادا و رفتارهای سیستماتیک علیه مسلمانان در سراسر جهان می‌شود. 


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی