شناسه خبر : 48476
تاریخ انتشار : 1399/02/04 12:15
یافته های جدید از مدت زنده ماندن ویروس کرونا در بدن بیماران

نورنیوز بررسی می کند:

یافته های جدید از مدت زنده ماندن ویروس کرونا در بدن بیماران

بروز علائم جدید در بیماران کرونایی ، وجوه جدیدی درباره مدت زمان زنده ماندن این ویروس در بدن مبتلایان را آشکار کرده است.

نورنیوز-گروه جامعه:چندی پیش گروهی از پزشکان اعلام کردند، تصور اولیه دانشمندان چینی در خصوص  وجود ویروس فعال کرونا در مدفوع بیماران با تردید جدی همراه است . به گفته آنها ، بررسیها نشان میدهد   ویروس های بدست آمده از مدفوع بیماران ، "مرده " بوده و بیماری زا نیستند. 
آنها علت این موضوع را " اسید معده " قلمداد کردند و پروسه هضم در معده را، علت مرگ ویروس دانستند.
اما با افزایش تعداد بیماران دارای علائم گوارشی ،موارد نقضی برای این یافته گزارش شده است .
 بررسی  مبتلایان اخیر کرونا نشان میدهد وجود ویروس فعال در مدفوع     ۵۰ درصدی  که  علائم گوارشی دارند ،    تایید شده است و احتمالا یافته های دانشمندان چینی درباره بیماران با علائم  گوارشی صدق میکند.
نکته مهم این است که در مبتلایان اخیر، علیرغم اینکه شدت و سیر بیماری مشابه موارد قبلی بوده اما علائم تنفسی بسیار کمتر بوده است.
بررسی بیماران نشان میدهد مدت دوره بیماری در افراد دچار اسهال بیش از سایرین است. متخصصان در توضیح این پدیده از "درگیری روده " و "حجم بیشتر ویروس در بدن " سخن گفته اند. 
همچنین اختلالات گوارشی ، باعث از دست رفتن آب بدن میشود. از این رو این مدل از بیماری به ویژه برای بیماران دارای نارسایی کلیوی خطرناک است. 
توصیه مهم به بیماران دارای علائم گوارشی ، حتی الامکان استفاده از سرویس بهداشتی مجزا و حساسیت به دفع بهداشتی مدفوع است. 
از آنجا که قوی ترین ویروس ها هم بیش از یک الی دوروز درخارج بدن زنده نمی مانند، نگرانی درباره الودگی فاضلاب ها و نقش آن در شیوع بیماری وجود ندارد . متخصصان امور بهداشتی تاکید دارند که همچنان تماس های فردی و سریالی مهمترین مسیر انتقال ویروس بوده و فاصله گذاری اجتماعی و توجه به بهداشت فردی اصلی ترین راه پیشگیری از آن است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی