شناسه خبر : 47648
تاریخ انتشار : 1399/01/24 13:56
رهبر کره شمالی ریاست جلسه ضدکرونا را برعهده گرفت

رهبر کره شمالی ریاست جلسه ضدکرونا را برعهده گرفت

شیوع ویروس کرونا باعث شد که رهبر کره شمالی ریاست جلسه حزب کارگر را برعهده داشته و نحوه مدیریت عملکرد دولت این کشور برای خروج از این بحران را مدیریت کند.

به نقل از یونهاپ، رسانه رسمی کره شمالی امروز (یکشنبه) خبر داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ریاست جلسه اداره سیاسی حزب کارگر را برعهده داشته و بر سر موضوعاتی مانند کنترل ویروس کرونا و انتخاب خواهرش به عنوان عضوی از این اداره گفتگو کرده است.

به گزارش کی سی ان ای در این جلسه در مورد تلاشهای دولت کره شمالی برای کنترل ویروس کرونا ،موضوع اختصاص بودجه و اتخاذ رویکردهای بومی برای حفاظت از زندگی و امنیت مردم در مقابل این ویروس جهانی تبادل نظر شده است.

این خبرگزاری گزارش داد: مشخص شد که رفع خطر شیوع ویروس در زمان کم غیر ممکن است و چنین محیطی می تواند به شرایطی تبدیل شود که باعث ایجاد موانعی برای تلاشها وپیشرفت ما خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است که کشورکره شمالی اقدامات فوریتی فوق استانداردی را برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده و دارای شرایط پایداری در برابر کووید-19 می‌باشد!

کره شمالی یکی از معدود کشورهایی در جهان است که مدعی است هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس نیست اما بسیاری از ناظران معتقدند که پیونگ یانگ از ارائه اطلاعات صحیح خودداری می‌کند.

البته در این بین کره شمالی اقدامات سختگیرانه ای ازجمله بستن مرزهای خود با چین را در دستور  کار قرار داده است. این کشور همچنین با وضع قوانین سختگیرانه تحرک مردم در سطح شهرها را نیز به شدت محدود کرده است.

پس از جلسه ماه دسامبر کره شمالی از طرحی با 10 هدف به منظور توسعه پایدار اقتصادش پرده برداشت اما به نظر می رسد با شیوع ویروس کرونا مقامات این کشور مجبور به قبول محدودیتهای موجود و ایجاد تغییراتی در سیاستهای خود شده اند.

با توجه به اینکه یکی از شرکای اصلی اقتصادی کره شمالی چین به شمار می رود، شیوع ویروس کرونا و بستن مرزهای این کشور با چین باعث لطمات جدی به صنعت توریسم و تبادلات اقتصادی پیونگ یانگ با پکن شده است.


تسنیم
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی