شناسه خبر : 46590
تاریخ انتشار : 1399/01/13 17:19
آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد

آلمان اخراج پناهجویان افغان را به علت کرونا متوقف کرد

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که به علت محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا ، برای اولین بار اخراج پناهجویان افغانستان به کشورشان را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش پایگاه خبری اطلاعات پناهندگان (اینفو مایگرنتس) ، یک سخنگوی وزارت کشور آلمان به رسانه های این کشور گفت که این اقدام پس از درخواست مقامات افغانستان برای توقف اخراج پناهجویان صورت گرفته است. این درحالی است که انتقال پناهجویان افغان از آلمان به دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مطابق توافق دوبلین) نیز هفته گذشته به حالت تعلیق درآمده بود.

بنا بر آمار سازمان بهداشت جهانی ، کشور افغانستان تا روز سه شنبه ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) ۱۶۶ مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است که ۴ نفر نیز در همین ارتباط جان خود را از دست داده اند. وزارت بهداشت افغانستان هشدار داده است که بیش از ۱۱۰ هزار نفر در این کشور ممکن است بر اثر کرونا جانشان را از دست بدهند.

آلمان در سال ۲۰۱۶ کار اخراج پناهجویانی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است را آغاز کرد و آخرین پرواز روز ۱۲ مارس، این افراد را به افغانستان منتقل کرد. در این مدت در مجموع ۹۰۷ نفر از آلمان به افغانستان بازگردانده شده اند. اخراج پناهجویان افغان یکی از موضوعات مورد اختلاف در سیاست آلمان است.

تصمیم در این مورد در سطح ایالتی اتخاذ می شود و در حالی که برخی از ایالتها تنها پناهجویان مرتکب جرایم جدی را اخراج می کنند اما برخی ایالتهای دیگر مانند ایالت بایرن (باواریا) همچنین مردان مجردی که درخواست پناهندگی آنها رد شده است را حتی اگر جرمی مرتکب نشده باشند اخراج می کنند.


ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی