شناسه خبر : 41871
تاریخ انتشار : 1398/11/15 18:19
وضعیت پرواز امروز شانگهای به تهران

وضعیت پرواز امروز شانگهای به تهران

افتتاح ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) با حضور رئیس‌جمهور گردشگران چینی، ظاهرا امروز اجازه استفاده از پرواز هواپیمایی ماهان را از شانگهای به تهران پیدا نکردند.

 به گزارش نورنیوز- ظاهرا روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه به شهروندان چینی در فرودگاه شانگهای اجازه داده نشد که از پرواز ماهان برای سفر به تهران استفاده کنند. شمار مبتلایان ویروس جدید کرونا تا کنون از مرز ۲۰ هزار نفر عبور کرده و تعداد قربانیان آن به ۴۲۷ مورد افزایش یافته است. به دنبال شیوع گسترده این ویروس جدید، دولت ایران جمعه گذشته تصمیم گرفت پروازهای بین چین و ایران را متوقف کند. هرچند پس از آن پروازها بین ایران و چین، به بهانه انتقال اتباع ایرانی به کشور، بدون توقف تا روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه برقرار بوده است. با این حال فیلم‌یی که در اختیار ایسنا قرار داده شده نشان می‌دهد ظاهرا پروازهای مستقیم از چین به ایران، بدون مسافران چینی درحال انجام است.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: هر چند هنوز درباره دیگر پروازهای مستقیم این شرکت به سایر شهرهای چین و پروازهای ترانزیت دیگر ایرلاین‌ها که به بین ایران و چین در تردد هستند، اعلام وضعیت نشده است. براساس فهرست پروازهای شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) روز سه‌شنبه ۱۵ بهمن‌ماه دو پرواز به شهرهای «ووهان» و «گوانگ ژو» چین ثبت شده است که پرواز «ووهان» ۸:۰۷ دقیقه صبح انجام شد و دومین پرواز نیز ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه شامگاه تهران را به مقصد گوانگ‌ژو ترک می‌کند. همچنین سه پرواز ورودی نیز صبح سه‌شنبه از شهرهای پکن، شانگهای و شنزن به ترتیب در ساعت‌های ۴:۱۸ دقیقه، ۴:۳۶ دقیقه و ۴:۵۳ دقیقه در فرودگاه امام خمینی (ره) نشستند که همه این پروازها توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد.

توقف کامل تمام پروازها حتی ترانزیتی‌ها بین ایران و چین، در چند روز گذشته مطالبه صریح و جدی وزارت بهداشت بوده است. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که تا پیش از جدی شدن شیوع کروناویروس، روی ویژه برنامه «ایران باشکوه» به مناسبت برپایی عید بهاره چینی‌ها در ایران تبلیغ می‌کرد و تسهیلات و تخفیف‌های ویژه‌ای را برای سفر گردشگران چینی به ایران درنظر گرفته بود، پس از اعلام تصمیم دولت برای تعلیق پروازها بین دو کشور، این ویژه‌برنامه را متوقف و اعلام کرد که تابع شرایط و تصمیم‌های گرفته شده، است.

از طرفی انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی و هوایی ایران نیز در بخشنامه‌ای به اطلاع وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز رساند که دست‌کم به مدت دو هفته هیچ توری از ایران به چین و یا برعکس، اجرا نمی‌کند تا این وضعیت به پایداری برسد. حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی و هوایی ـ با اشاره به تعلیق تورهای چین و از سویی تمایل ایرلاین‌ها برای ادامه پروازها و نگرانی و پیگیری‌های سفیر چین در این زمینه، گفته بود: درست است که نگرانی‌هایی از سوی سفیر چین در ارتباط با تصمیم ایران برای توقف پروازها بین دو کشور، مطرح شده اما مگر در سال چقدر بین دو کشور تردد وجود دارد؟ در ایده‌آل‌ترین حالت با احتساب تاجران، گردشگران و سایر گروه‌ها، این جمعیت نهایت به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

مهم‌تر از آن، شرایط موجود با توجه به هشدارهای سازمان بهداشت جهانی و آمار قربانیان و مبتلایان ویروس ناشناخته و خطرناک کرونا است که ضرورت ایجاد می‌کند فعلا در ترددها ملاحظه‌هایی را رعایت کنیم، همانطوری که بقیه کشورها عمل می‌کنند. سفیر چین در تهران به دنبال تصمیم ایران برای محدود کردن پروازها و سفر شهروندان ایرانی به چین، دیدارهای جداگانه‌ای با وزیر بهداشت و شرکت هواپیمایی ماهان داشت و روز یکشنبه در توئیتی به فارسی از تمایل شرکت هواپیمایی ایرانی برای ادامه همکاری با چین، نوشت


ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی