شناسه خبر : 38389
تاریخ انتشار : 1398/10/04 16:06
عمار حکیم: بحران عراق تنها با پاسخ به مطالبات مردم حل می‌شود

عمار حکیم: بحران عراق تنها با پاسخ به مطالبات مردم حل می‌شود

رئیس جریان حکمت عراق ابراز امیدواری کرد قانون جدید انتخابات مشارکت واقعی نمایندگان و ارتباط بیشتر میان مردم و نمایندگانشان را فراهم کند.

به گزارش نورنیوز، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، عمار حکیم، رئیس جریان حکمت عراق امروز (چهارشنبه) پس از مراسم استقبال از سفیر یونان در عراق طی بیانیه‌ای اظهار کرد: تحولات سیاسی عراق و منطقه به ویژه مساله تظاهرات و روابط عراق و ژاپن و راه‌های تقویت آن از جمله موضوعات این دیدار بودند. عمار حکیم گفت: تاکید کردیم که تظاهرات یکی از شاخص‌های درستی ساختار سیاسی است و همین ساختار دموکراتیکی که دولت و پارلمان را شکل داده، به شهروندان حق اعتراض و تظاهرات مسالمت‌آمیز و اعتراض جهت مشخص کردن راه و اجرای اصلاحات را می‌بخشد.

رئیس جریان حکمت عراق افزود: بار دیگر بر این موضعگیری‌مان تاکید کردیم که حل بحران عراق تنها با توجه به خواسته‌های به حق مردم و عمل به آنها امکان‌پذیر است، همچنین ابراز امیدواری کردیم گام‌هایی که به تازگی برداشته شده‌اند به ویژه انتخاب شورای جدید کمیساریای انتخابات و تصویب قانون انتخابات به تحقق خواسته‌هایشان کمک کنند و این قانون مشارکت واقعی نمایندگان و ارتباط بیشتر میان مردم و نمایندگانشان را فراهم کند. وی درباره دولت آتی تاکید کرد: جریان حکمت هرگز از رویکرد خود درباره نیاز کشور به دولتی با ریاست فردی مستقل، مورد قبول مردم، شایسته، درستکار و با مدیریت و توانایی خود برای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات زودهنگام دست نخواهد کشید. همچنین حکیم همه کشورها را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های توسعه و بازسازی در عراق دعوت و ابراز امیدواری کرد شرکت‌های ژاپنی در آنها مشارکت کنند.


خبرگزاری فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی