شناسه خبر : 30223
تاریخ انتشار : 1398/02/17 08:42
ضمیمه ? برجام امکان توسعه فناوری هسته ای را به ایران داده است

ضمیمه ? برجام امکان توسعه فناوری هسته ای را به ایران داده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ظرفیت ها و امکاناتی که در ضمیمه ? برجام مطرح شده است گفت:یکی از این ظرفیت ها توسعه فناوری هسته ای است و کشورهایی که برجام را امضا کردند توافق کردند که در حوزه فناوری هسته‌ای به ایران کمک کنند ولی اقدام آمریکا در خروج یک جانبه از برجام محدودیت‌هایی را برای ایران ایجاد کرد و دیگر کشورها را در ارتباط با ایران ترساند.

مرتضی صفاری نطنزی  در رابطه با ظرفیت های برجام اظهار کرد: ممکن است درحال حاضر در استفاده از ظرفیت‌های برجام مشکلات و محدودیت هایی داشته باشم ولی نداشتن آن دردسرهای بیشتری برای ما دارد. همین الان آمریکایی‌ها در تلاش هستند که به نحوی ما را به نقطه ای بکشانند که از برجام خارج شویم و آن را نقض کنیم تا بهانه به دستشان بیفتد که ما را دوباره به شورای امنیت ببرند و تمام قطعنامه های قبلی را احیاء کنند.


او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تنها مزیتی که این برجام نیمه جان برای ما دارد این است که از این کار آمریکایی ها جلوگیری کرده است.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ضمیمه ? برجام گفت:ضمیمه ? برجام مشخص کرده است که چه ظرفیت ها و امکاناتی در اختیار ایران قرار می گیرد. در این بخش علاوه بر رفع محدودیت ها و تحریم هایی که از قبل بوده بحث مربوط به حمل و نقل، فناوری‌های جدید، توسعه فناوری هسته ای، بیمه ها و تکنولوژی جدید مطرح است.


صفاری نطنری در رابطه با توسعه فناوری هسته ای گفت: کشورهایی که برجام را امضا کردند توافق کردند که در حوزه فناوری هسته‌ای به ایران کمک کنند ولی اقدام آمریکا در خروج یک جانبه از برجام محدودیت هایی را برای ایران ایجاد کرد و دیگر کشورها را در ارتباط با ایران ترساند.


نماینده مردم نطنز و قنصر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برجام یک توافق حقوقی و بین‌المللی است که به تایید شورای امنیت رسید یعنی به لحاظ اعتبار و جایگاه حقوقی و بین المللی مشکلی ندارد ولی متاسفانه آمریکا قدرت دارد و جلوی آن را گرفته است حتی نهادهای حقوقی هم توان مقابله با آمریکا را ندارند و حتی اگر شکایتی شود و حکمی را صادر کنند ضمانت اجرایی ندارد.



شفقنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی