شناسه خبر : 160432
تاریخ انتشار : 1402/10/13 18:38
موج جهانی محکومیت‌ اقدام تروریستی در کرمان

این خبر به روز می‌شود ...

موج جهانی محکومیت‌ اقدام تروریستی در کرمان

به دنبال تروریستی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان که به شهادت 84 تن و مجروح شدن بیش از 284 تن منجر شده است؛ کشورها، سازمان‌ها و شخصیت‌های بین‌المللی این اقدام جنایت کور و بزدلانه را محکوم کردند.

نورنیوز ـ گروه سیاست: به دنبال اقدام تروریستی در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در کرمان که به شهادت 84 تن و مجروح شدن بیش از 284 تن منجر شده است؛ رهبران کشورها و شخصیت‌های بین‌المللی این اقدام جنایت کور و بزدلانه را محکوم کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد حمله تروریستی بزدلانه در شهر کرمان جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۲۴ را با شدیدترین الفاظ محکوم کردند؛ اقدام مذموم تروریستی ای که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر از جمله کودکان و زنان و ۲۱۱ نفر دیگر زخمی شده اند که حال برخی از آنها وخیم است. اعضای شورای امنیت مراتب همدردی و تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز و برای مجروحان شفای عاجل و کامل آرزو کردند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی امروز چهارشنبه در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

جوزپ بورل نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی و امنیتی در تماس با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حادثه انفجار تروریستی در کرمان را به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیت گفت.

وزارت خارجۀ آمریکا در واکنش به انفجار تروریستی امروز در کرمان اعلام کرد که واشنگتن به‌هیچ‌وجه در انفجارهای امروز کرمان نقش نداشته است و دلیلی وجود ندارد که اسراییل نیز در آن نقش داشته باشد.

بشار اسد رئیس‌‎جمهور سوریه امروز با ارسال دو پیام تسلیت برای رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور ایران، حادثه تروریستی کرمان و شهادت ده‌ها نفر از شهروندان ایرانی را تسلیت گفت.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: از حملات شنیع تروریستی در استان کرمان در ایران بسیار متأسفم. خداوند کسانی که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندم. به مردم دوست و برادر ایران تسلیت می‌گویم.

دولت عراق حادثه تروریستی امروز در شهر کرمان را که به شهادت ده‌ها نفر منجر شد، محکوم کرد. دولت عراق همچنین همبستگی خود را با ملت و دولت ایران در مواجهه با این حادثه دردناک اعلام و بر آمادگی کشورش برای ارائه انواع کمک‌ها به منظور کاستن از شدت این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه تاکید کرد.

قطر: جناب امیر در تماس تلفنی با جناب آقای ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن تسلیت و همدردی با جان باختگان دو حادثه انفجاری در استان کرمان، ابراز همدردی و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کردند.

جمهوری آذربایجان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد و به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

نخست وزیر ارمنستان خطاب به رئیسی: با اندوه قلبی عمیق از فاجعه‌ای که در شهر کرمان رخ داد و در اثر آن مردم بیگناه کشته و زخمی شدند،مطلع شدم. در این لحظه دشوار، از طرف مردم جمهوری ارمنستان و شخص اینجانب با خانواده قربانیان ابراز همدردی نموده و برای زخمی شدگان بهبود عاجل مسالت نمایم.

عربستان سعودی: بمب‌گذاری‌های تروریستی را که غیرنظامیان در جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است، اقدامی مرود دانسته و محکوم می کنیم و صمیمانه تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با ایران در این رویداد دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.

وزارت امور خارجه اردن: وزارت امور خارجه و امور مهاجرین خارج از کشور اردن حمله تروریستی امروز در استان کرمان در جنوب جمهوری اسلامی ایران که باعث قربانی و مجروح شدن تعدادی گردید را محکوم می کند.

وزارت خارجه بحرین: حادثه تروریستی کرمان که منجر به جانباختن تعداد زیادی از غیر نظامیان شد را به شدید ترین حالت محکوم می‌کنیم. این واقعه را به دولت و ملت ایران تسلیت می‌گوییم.

وزارت امور خارجه آلمان: آمار بالای تلفات انفجارهای امروز کرمان که در میان آنها کودکان زیادی وجود دارد، ما را عمیقا غمگین کرده است. ما این اقدام تروریستی را محکوم می کنیم. مردم ایران شایسته آینده ای در صلح و امنیت هستند.

معاون وزیر خارجه ایتالیا: مراتب تسلیت عمیق و صمیمی خود را با خانواده‌های تمام قربانیان ابراز می‌کنم و همبستگی کامل خود را با ایران و ملت آن اعلام می‌کنیم.

وزیر خارجه ایرلند: بمب‌گذاری امروز در ایران را به شدت محکوم می‌کنم، تروریسم و خشونت هرگز قابل توجیه نیست. به مردم ایران تسلیت می‌گویم.

نخست وزیر پاکستان: با اندوه عمیق از اطلاع از تلفات هنگفت در حملات تروریستی کرمان. پاکستان این اقدام شنیع را محکوم می‌کند و در همبستگی با ایران می‌ایستد. فکر و دعای ما در این برهه سخت با دولت و ملت ایران است.

وزیر امور خارجه پاکستان: پاکستان حملات غیرانسانی تروریستی در کرمان که جان چندین بیگناه را گرفت به شدت محکوم می‌کند.  تسلیت صمیمانه به دولت و مردم ایران. پاکستان در این زمان اندوهگین با ایران همبستگی می‌کند.

رییس جمهور نیکاراگوا طَی نامه‌ای به. مقام معظم  رهبری و رییس جمهور کشورمان ضمن عرض تسلیت، اقدام تروریستی در کرمان و کشته و مجروح شدن هم وطنان ایرانی را بشدت محکوم  و مراتب هنبستگی خود را با دولت و ملت ایران ابراز نمودند.

ونزوئلا: دولت بولیواری ونزوئلا حادثه تروریستی امروز سوم ژانویه در مسیر مراسم یادبود چهارمین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی را محکوم می‌کند. دولت ونزوئلا مراتب همدردی و همبستگی خود را با ملت برادر،دولت و خانواده ها و خویشاوندان جان باختگان این حادثه تروریستی اعلام می دارد و برای مجروحین این حادثه شفای عاجل و خواهان مجازات آمران و عاملان این حادثه تروریستی گردید.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در آغاز سخنرانی خود، انفجار تروریستی در کرمان را محکوم کرد و به خانواده‌های شهدا تسلیت گفت.

آیت‌الله سیستانی: حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ دار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

سیدعمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق اقدام تروریستی در شهر کرمان ایران را که ده‌ها قربانی غیر نظامی در پی داشته به‌شدت محکوم و تقبیح کرد و از خداوند متعال برای شهدا رحمت و مغفرت و برای مجروحان طلب شفا و سلامت کرد. او در ادامه این حادثه را به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در میان مشارکت کنندگان در آیین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به شدت محکوم کرد و گفت: تجاوز ظالمانه در کرمان باعث افزایش همبستگی امت اسلامی پیرامون مقاومت خواهد شد که شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن باقی خواهد ماند.

مسرور بارزانی نخست وزیر و رئیس اقلیم کردستان عراق: حمله بزدلانه به شهر کرمان را محکوم می‌کنم. به خانواده قربانیان و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می‌گویم و شریک غم و ناراحتی آنها هستم.برای مجروحان شفای عاجل را آرزو کرد.

الأزهر مصر، مهمترین نهاد دینی این کشور طی بیانیه‌ای انفجارهای تروریستی دیروز شهر کرمان را «به شدت» محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

 

این خبر به روز رسانی می‌شود ...


نورنیوز
اخبار مرتبط









نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی